malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tionde september tjugoundraelva

Kategori: malinjennybirgitta

Jag har två lila tår!!

Idag vaknade jag kvart över tio, tog en snabbdusch, klädde på mig och gick upp och åt frukost. Där uppe var det full fart, eller full fart var det inte riktigt, alla var vakna och så iallafall. Medan jag stod och gjorde iordning min joghurt kom Ronja in i köket och när hon såg mig ropade hon "Maliiiin!" och sprang fram och kramade mig. (: Söt unge. 
Efter frukosten cyklade jag, Pia, Ronja och Leo in till centrum och köpte skolgrejer till Ronja, en massa frukt och grönsaker i två olika stånd som fanns på torget. Därefter gick vi till ett glasscafé och åt. Jag tog en Joghurt fit som består av fruktsalad (jordgubbar, kiwi, äpple, melon, apelsin och något mer men jag kommer inte på vad det var), Pia, Leo och Ronja tog en varsin våffla (ni vet sådana man kan köpa på lidl, fast större) med glass och fruktsalad. Jättegott måste jag säga att det var.
Just det, kedjan hoppade på min cykel också men det fixade jag såklart. ;)
Sen, vad hände sen...? Jo, jag och Leo väntade medan Ronja och Pia gick in i en affär så jag knäppte en massa kort på husen och så som finns på huvudgatan som går mitt genom centrum men de bilderna laddar jag upp imorgon om jag får lite tid över.

Därefter åkte vi hem eftersom Pia skulle på något RedBull-event och Ronja och jag skulle ju in till Elangen med Belén(inte Belinda, jag hade hört helt fel) och Lora(inte Laura som jag hade skrivit) men eftersom det återigen var en trettio grader plus-dag så ville inte Belén åka till Erlangen. Därför bestämde vi att vi skulle träffas på Eis Cafe Carlo och äta glass. Men innan jag åkte spelade jag, Ronja och Marcus lite fotboll och det är nu jag kommer till mina lila tår. Marcus var nämligen på väg att skjuta i mål och eftersom jag och Ronja var i samma lag tänkte jag ta av honom bollen och passa till Ronja. Problemet var bara att vi sparkade samtidigt och han träffade min fot istället för bollen. (jag fick iväg min passning till Ronja som gjorde mål) Till en början tänkte jag inte så mycket mer på det förutom att det gjorde ont men efter en liten stund gjorde det så fruktansvärt ont att jag satte mig ner och undersökte tårna. Det tog dock inte lång tid för mig att inse att jag behövde in och tvätta rent dem och sedan sätta på plåster för det var riktigt blodigt, både på översidan och undersidan runt lilltån och "ringtån". Jag upptäckte även att jag inte kände någonting i någon av de två tårna och jag kunde inte böja "ringtån". Iallafall så tänkte jag att det kanske bara berodde på att det nästan precis hade hänt och tvättade därför foten och satte på ett plåster. Sen satte jag på mig mina converse(dumt val) och satte mig på cykeln. Jag kunde dock inte gå på foten eftersom det gjorde så fruktansvärt ont men men. På Eis Cafe Carlo träffade jag Belén och Lora och vi satt faktiskt där i en och en halv timme och pratade och åt glass. Jag tog en jordgubbs och vaniljglass med tropisk fruktsalad, grädde och jordgubbssås.  Också det var riktigt gott.

Vad gjorde jag sen? Jo, jag cyklade hem och lade mig ute i solen med ett glass isvatten i den ena handen och en bok i den andra. Jag knäppte även en massa bilder och några av dessa laddar jag också upp imorgon.

En timme senare kom Marcus och barnen hem tillsammans med två av Marcus kollegor så då blev det grillning och en massa, massa prat. Riktigt trevliga var de. Anna kommer från tyskland och Andy från england så vi pratade mest engelska. och vilken härlig dialekt båda hade när de pratade engelska!

Det är väl i princip allt jag gjort idag. Eller tittat på Tarzan ar jag också gjort och jag insåg då när jag satt i soffan att mina tår hade blivit alldeles lila och att de var riktigt svullna. Och jag tycker nästan lite synd om Marcus som går runt och säger förlåt till mig hela tiden men, alltså, det var ju en olycka och besides, i'm pretty van vid tår som gör lite ont eftersom jag har en häst som gång på gång lyckas kliva på dem. Nu kan jag iallafall röra ringtån men det gör ont som satan och att gå på foten gör riktigt, riktigt ont, men men. Det är bara att bita ihop.

Vet ni förresten vad jag alladeles nyss såg på tv? Ett helt sjukt program med Johnny Knoxville och före det såg jag någonting som var helt fel för mig. Det var en reklam för "Beck" och tror ni inte att det var dubbat? Att dubba beck är inte okej men att dubba gunvald, det är definitivt att gå över gränsen. Så gör man inte, det blir ju helt fel då!

Nej, nu måste jag sova för jag såg just att klockan redan är tio över ett! :O

Kramar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: