malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjuttonde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Leos födelsedag.
Jag vaknade runt nio, tog en dusch och gick sedan och satte mig och åt frukost med Oma Heidi, Marcus, Pia, Leo och Ronja. Nybakat bröd från bageriet och marmorkuchen(tigerkaka). Därefter öppnade Leo en massa presenter som bestod av bland annat en liten skateboard, ett tennisracket, tennisbollar, en riddare och kläder.. Jag däremot, smart som jag är, glömde min present som är en leksaksgitarr. Den ska han få imorgon när vi kommer hem.
Just det, Marcus syster Andrea kom förbi en stund också. Riktigt trevlig.

Efter frukosten tog vi bilen upp bland bergen och därifrån åkte vi lift upp på toppen. Vi promenerade en stund och kom till slut fram till en klätterbana. Det var en sån där man klättrar i träden på. Så det var just vad jag, Marcus och Ronja gjorde. På med klätterselen och sedan bar det iväg. Så sjukt roligt måste jag säga att det är. Men det var mycket läskigare i Sala eftersom de träden var smalare och så blåste det mer den dagen vi klättrade. Det var riktigt roligt i alla fall men i en av linbanorna landade jag på rumpan istället för på fötterna så jag blev alldeles brun och blöt i rumpan. Det såg precis ut som att jag skitit på mig. Kul va?
Efter, ja jag vet inte riktigt hur länge vi klättrade, gick vi i alla fall och åt på en av alla restauranger som finns uppe bland bergen. Riktigt fin utsikt var det måste jag säga och maten var riktigt god. Det enda negativa var att vi fick sitta och vänta så länge innan den kom. Jag tog i alla fall en Lasagne och den var jätte god, men mammas är godare, Pia tog en stor sallad, Ronja och Leo tog spaghetti med köttfärssås och Marcus tog en gulaschsoppa.

Efter att vi ätit tog jag och Pia en promenad nerför berget medan Marcus och barnen åkte lift. Riktigt skönt och trevligt var det att gå ner, dock kände jag av mina smalben, eller rättare sagt musklerna där.  Sedan åkte vi till lägenheten en stund innan vi åkte till Oma och Opa (Heidi och Peter)  och åt mat. Spätzle med lök. Jag vet inte riktigt vad det är men det ser ut som pasta fast det är hemmagjort och innehåller väldigt mycket ost. Riktigt gott var det i alla fall så jag förstår att det är Marcus och Ronjas älsklingsmat. Det enda negativa var att jag inte var så jättehungrig när vi kom dit eftersom vi åt ganska sen lunch. Till efterrätt fick vi blåbär blandat med joghurt. MUMS! Det var så sjukt gott!

Vad hände sen? Jo, vi åkte tillbaka till lägenheten Ronja och Leo fick lägga sig och sova och Marcus och Pia gick ut en sväng. Själv satte jag mig vid Tv:n en stund och tittade på ett Tv-program som heter Schlag den Raab. Riktigt roligt var det och lite likt ”under minuten” eller vad det heter. Och ja, sen gick jag och lade mig i soffan inne i barnens rum och somnade i princip så fort jag lade huvudet på kudden.

Kram kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: