malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjunde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hola Locas!

Hur står det till med er? Själv är jag trött och låter som en kille men annars är det bra. Jag skulle bli otroligt glad om någon kunde be någon av alla flyttfåglar att flyga förbi mig och ta med sig min täppta näsa till något varmt ställe. Jag vill då iallafall inte ha kvar det. ( det täppta alltså.)

Men nu till dagens händelser.. Ja, jag vaknade innan klockan ringde imorse och det är verkligen inget jag brukar göra. Jag brukar inte heller vakna flera gånger under natten men det gjorde jag inatt. Två gånger behövde jag gå på toa och en gång där jag inte har någon aning om varför jag vaknade. Drömde konstigt gjorde jag också, men de tänker jag faktiskt inte skriva här för det är så komplicerat att förklara drömmar. Jag gick iallafall upp till köket halv åtta och fixade frukost, men själv ville jag inte ha någonting förutom varmt vatte med honung. Efter frukosten skulle ju Leo till kindergarten men idag blev det stresigt måste jag säga. Först sa Marcus att han skulle skjutsa mig och Leo, sen skulle Pia göra det men tillslut blev det iallafall Marcus som skutsade oss. Varför det blev så stressigt? Jadu, allting tog längre tid än vad det brukar är väl den enda förklaringen jag kommer på. Jag följde i vilket fall som helst med Leo in och stannade även kvar vid "morgen-kreis" eftersom han ville det. Därefter gick jag förbi bageriet på vägen hem och köpte mig en smörgås, som för övrigt var otroligt god, och väl hemma gjorde jag mig iordning eftersom Marcus skulle komma hem och hämta mig så vi kunde åka till Erlangen. I Erlangen skulle jag göra ett tyskatest men när vi kom dit så sa de att det inte fanns något test. Helt knäppt eftersom Pia hade fått information om det är testet över telefon. Vi väntade där en stund innan han skjutsade hem mig igen och väl hemma gick jag och lade mig och sov en stund för att fösöka få bort den är eländiga förkylningen eller vad det nu är.
När jag vaknade blev det lunch, makaroner och resterna av kycklingwooken från igår. Smarrigt. Därefter blev det lite Dexter-läsning och sen var det dags att hämta Leo vid halv tre.

Leo, den sötisen, kom springandes till mig och gav mig en kram när han såg att jag kom och sen när han cyklade hem stannade han faktiskt själv innan han åkte över vägen plus att han inte körde fort som satan. Bra för mig som inte är frisk som en nötkärna för tillfället. Dock cyklade vi till affären efter en stunds lek hemma och eftersom jag hade Leo i en vagn bakom cykeln var det lite jobbigt att cykla. Inte jobbigt för att det var tungt utan det var jobbigt eftersom den hoppade lite bakom cykeln. Och gissa vem som gick snällt bredvid mig och höll mig i handen hela tiden inne på affären då? Jo, Leo.

Väl hemma igen blev det lek och sedan satte jag honom framför TvV:n, satte på Bambi och började sedan laga mat. Eller laga mat, det var snarare värma mat eftersom det blev potatis, fiskpinnar och spenat. Men jag lovar, svensk spenat är mycket godare för den tyska smakar så... tyskt. Jag vet inte hur jag ska förklara men det är verkligen en smak som känns tysk på något sätt. Efter maten blev det ännu mer lek men nu tillsammans med Leo och Marcus. väldigt mycket fotboll och jag, smart som jag är, sparkade återigen bollen över häcken och in till grannnen. Det är tredje gången nu.. Duktigt va?
Vad hände sen jo, Marcus lyckades kasta ner en sak i stuprännan och när han försökte få ut den öppnade han först rännan men  när inte det gick försökte han att stoppa ner armen i hålet som går nfrån stuprännan, ner i backen och till en brunn. Men eftersom hans arm var för stor fick Pia prova även det utan framgång. Då kom Marcus på den smarta idén at öppna brunnslocket, spola in vatten i sturännan och förhoppningsvis kunna fånga leksaken i den nu öppna brunnen. Men även det utan framgång. Jag hade dock roligt och apropå roligt, jag har kommit på hur kul det är att blåsa såpbubblor! Vilket jag har gjort mest hela tiden med Leo idag.  Jag blåser och han spräcker dem.

Sist men inte minst, jag satt och tittade på ett roligt program med först Marcus och sedan Pia. Det är lite som postkodmiljonären fast tvärtom. De tävlande är i par och man får en miljon euro som man sedan bara får behålla om man svarar rätt på 8 frågor. Vid varje fråga finns det fyra eller tre alternativ och man har en minut på sig. Man svarar genom att lägga pengarna på det svaret man tror är rätt och man kan även splitta så man lägger lite på ett svar och resten på ett annat. Dock går detta bara att göra med två svarsalternativ och man har inga livlinor. Det roligaste paret var iallafall ett par nunnor som faktiskt var riktigt duktiga och de slutade med 175.000 Euro på hand. Jag tror att det var 175.

Nej, nu får det räcka för nu.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: