malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjätte september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hallå!

Är det någon som har lust att skicka över några paket alvedon till mig? Jag har nämligen lyckats dra på mig halsont och en täppt näsa. Inte roligt måste jag säga.
En annan sak som faktiskt är lite rolig är att jag idag tog en cykeltur efter att jag lämnat Leo på dagis och pratat med mamma i telefon. Jag skulle cykla och handla men jag tyckte att det var en så bra idé att passa på och cykla runt och se mg omkring medan det fortfarande är riktigt fint väder. Så här kommer det några bilder. :)

  

          

         

         

         

Det var iallafall några av de bilder jag tog idag. :)
Efter min cykeltur tog jag en tur till affären och köpte lite grönsaker som jag sedan använde till kvällsmaten men dit har vi inte kommit än. När jag kom hem kokade jag lite makaroner och gjorde en skinsås, idag igen. Så himla gott! Och kolla på den här bilden, ser det inte gott ut? Jag måste säga att jag faktiskt blev riktigt nöjd och jag är nog lite stolt ändå att det blev så gott. Hehe löjligt va?

         

Efter luncen gick jag ut och lade mig på solsängen eftersom det var riktigt varmt och soligt ute. Jag somnade faktiskt och sov i en och en halv timme så när jag vaknade var det bara att rusa till Leos dagis och nu blev det helt knäppt. Jag kom dit tjugo över två och jag skulle hämta honom före alv tre eftersom de skulle ut på en utflykt halv tre, men när jag kom dit så var det låst överallt och det satt en lapp på dörren där det stod att de var ... (en adress som jag inte kommer ihåg) och att de skulle vara tillbaka klockan fyra. Eftersom jag varken visste var de var eller hur jag skulle ta mig dit bestämde jag mig för att gå hem och sedan komma tillbaka och hämta honom vid fyra. Väl hemma satte jag mig ute i solen och läste en tysk dagstidning innan jag beslutade mig för att börja skära upp lite morötter, kyckling och paprika till kvällsmaten. När det var klart gick jag och hämtade Leo som kom springande till mig och kramade mig men sen, när vi hade bytt skor och satt på hjälmen ville han inte åka hem längre. Efter en liten stund ändrade han sig dock och han hoppade på sin rosa cykel och trampade iväg fort som sjutton. Hemma hoppade vi studsmatta, spelade fotboll, blåste såpbubblor och sedan tittade han på Robin Hood medan jag gjorde mat. Kycklingwook och ris. Även det blev riktigt smaskigt och jag fick mycket beröm av både Pia och Marcus.

Vad hände sen? Jo, Marcus försökte fixa  min toalett som jag inte har kunnat spola sedan i förrgår. Och så lilla Leo som hela tiden skulle se vad han höll på med.

Jo, just det, innan jag glömmer det. Vet ni vad jag tänker varenda gång jag är på väg ut på trottoaren från uppfarten till huset? Jag tänker på Desperate Housewives. Det känns liksom som et område som de skulle kunna bo i. Haha, jag ska försöka att ta några bilder imorgon så får vi se vad ni tycker :)

Nej, nu ska jag sova för imorgon ska jag och Marcus åka till Erlangen där jag ska göra ett tyskatest så vi kan boka en kurs som passar mig. :)

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: