malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

första september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Halli hallå!

Idag var den första gångens dag. Den första gången är alltid som mest spännanade och det är den man kommer att komma ihåg under många år.
Idag var det iallafall Leos första dag på ett nytt dagis och ni skulle ha sett hur söt han var där han satt på sin rosa cykel med sin pingvinväska på ryggen. Den ser faktiskt ut som en pingvin, med näbb och fötter och allt. :)

Jag åkte även och handlade för första gången i tyskland. Inte helt själv men nästan. Jancik följde med eftersom jag inte hittade till affären själv men jag körde bilen, handlade och frågade var några saker var någonstans. Haha det här låter som världens simplaste grej, men seriöst, testa själva att handla i ett annat land där allt ser annorlunda ut. Dock tror jag att tyskar tycker om blått och gult. Kassan såg nämligen precis ut som på Lidl och det är ju också tyskt. Även när jag var inne på en affär i Osnabrück var kassan gul och blå. Jag säger bara: Go Sweden! Så måste det ju vara, eller hur?  Att de älskar Sverige så mycket att de dagligen måste se den svenska flaggans färger.

Idag har det åter igen varot skinande sol och stekhett. Det är till och med så att jag har blivit brun. Föstår ni? Det är ju helt fantastiskt. Iallafall så gick jag och lade mig ute i solen med min bok när Peter, Heidi, Janick och Ronja hade åkt hem. Superduperskönt måste jag såga att det var och jag tror till och med att jag kyckades få lite färg på mina ben. De blev i vilket fall rosa. När sedan Pia och Leo vaknade efter sin tupplur cyklade vi och badade på "Freibad". Det är ett utomhusbad här i staden med en stor pool och en babypool. De har även en stor rutschkana som man kan åka i. Det var faktiskt riktigt roligt och jag måste säga att Leo trivs som fisken i vattnet. Duktigt på att simma är han också fast han snart bara fyller tre. Jag tog iallafall tillfället i akt att simträna lite så det blev hela 23 simmade längder innan jag gick upp. 575 meter alltså. Det tycker jag var lite duktigt gjort av mig.  Därefter cyklade vi sedan igenom centrum så jag fick se lite mer av staden och jag måste säga att det är en blandning av Visby, Bröderna Lejonhjärta och Karlsson på taket plus lite tysk känsla också såklart. Men det är tydligen en väldigt gammal stad och jag måste säga att jag tycker att den är otroligt mysig. 

Innan kvällsmaten blev det så en biltur förbi ridskolan som vi ska besöka i helgen och sedan lite inhandling på affären. Jag måste dock säga att det inte blev en lugn runda där inne eftersom Leo var på bushumör, busfrö som han är. Så han sprang runt där mellan hyllorna medan jag försökte fånga honom. Tillslut gick det och jag nlev faktiskt väldigt förvånad när han slutade springa runt efter att jag sa åt honom att sluta. Eler inte förvånad heller egentligen. Han är iallafall ett riktigt sött litet busfrö som jag har lekt väldigt mycket med idag. :)

Nej, nu ska jag sova för jag kan knappt hålla ögonen uppe.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: