malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fjortonde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Ja ni, idag har jag inte haft en lugn minut eftersom Leo var hemma idag pga dålig mage och Ronja hämtades på fritids redan kvart i tolv. Leo ade egentligen kunnat gå till kindergarten idag, om fröknarna kunde byta blöja dvs. De byter nämligen aldrig blöjor på de få barn som har blöja och Leo har fått haft det nu eftersom det i princip bara rinner igenom honom, jag hoppas att ni inte satt och åt någonting. I så fall ber jag om ursäkt.
Det här betyder att när jag hade vaknat i morse gikc jag in i duschen, tog en snabbdusch och gick upp för att göra Ronjas och Leos lunchboxar. Jag hade precis blivit klar med bådas och ställt dem lite fint på köksbänken när Pia kom ner och sa att Leo skulle stanna hemma idag. Åhhhh, var det första jag tänkte eftersom jag hade tänkt gå en promenad och sedan gå och lägga mig och sova en stund efter att jag ämnat Leo på Kindergarten. Jag diggar det namnet förresten, Kindergarten, Barngård. haha.
Ja, ja, vi tog iallafall en cykeltur ner till rådjuren och gav dem lite gammalt bröd. Eller cykeltur blev det inte, jag åkte roller och Leo "Laufrad". En sådan som är på bilden nedan.

Därefter bestämde jag mig för att vi skulle åka till Lidl, Pia visade mig nämligen igår vart det ligger. Jag packade in Leo i bilen och så åkte vi iväg åt rätt håll. Jag var inte helt säker på vägen men näst intill, trodde jag. Det slutade med att vi hamnade på vägen till Erlangen och jag kunde inte vända förrän vi var i just Erlangen där jag vände illa kvickt. Dock hade Leo somnat där bak i baksätet och eftersom jag har varit så sjukt sugen på McFlurry riktigt länge nu, åkte vi förbi McDonalds där jag köpte mig en. Mums! Äntligen något som smakar precis som Sverige tänkte jag.
Slutligen såg jag att klockan redan var fem över elva så vi åkte hem och jag gav Leo lite lasagne innan jag satte honom i cykelvagnen och cyklade till Ronjas fritids och hämtade henne. Vi åkte till ett av alla tusen små bagerier och köpte bröd innan vi cyklade hem, stoppade Leo i sängen och sedan var det dags för mig och Ronja att äta Lasagne. Ronja och jag satt och spelade lite spel medan Leo  sov och när han vaknade cyklade vi in till en lekpark som ligger nästan i centrum. Jag och Ronja på en varsin cykel och Leo i vagnen bakom min. Det är mycket jobbigare än man tror att cykla med ett barn bakom sig i en vagn eftersom den hoppar och rycker i alla gupp.
I lekplatsen stannade vi i ungefär en timme innan vi åkte till Müller, idag igen, och tittade lite. Nu har jag iallafall hittat en parfym, en lotion, ett par örhängen och en ring som jag funderar på att köpa men vi får se.

Efter en stund inne på Müller cyklade vi hem igen och väl hemma blåste vi såpbubblor, lekte häst och sedan satte jag mig i en av solstolarna och läste lite. Det var dock ingen bra idé etftersom Leo och Ronja fick för sog att de skulle binda fast mig.. Sen fick Ronja nog och började frisera mig istället medan Leo band fast mina fötter.

Jag är otroligt trött och har huvudvärk, vilket kanske märks på sättet det här inlägget är skrivet. Därför tror jag nog att jag ska ta och lägga mig och sova nu. Apropå ont, jag har fortfarande ont i min ringtå. Jag kan gå och så utan att det gör ont, utan skor men med skor gör det lite ont. Böja går också men så fort jag nuddar den gör det sjukt ont. Någon som ar någon aning om vad det kan bara?

Förresten, en sista sak innan jag säger hejdå. Jag anmälde mig till en tyskakurs nu ikväll och det betyder att jag från och med den 19:e oktober kommer att ha en språkkurs i veckan mellan 19.45-21.15. Det är en kurs som går ut på att prata och det är, som jag har förstått det, det enda vi kommer att göra. Vara muntliga och lära oss på det viset. (:

Nej, nu säger jag godnatt.
Kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: