malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femtonde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Två övertrötta barn som vill något de inte får är inte det roligaste jag vet. Speciellt inte när de heter Ronja och Leo och skriker och gråter om vartannat.

återigen en solig och varm dag hemma med Leo. Men idag har jag inte haft så speciellt mycket för mig och dagen tog slut hur fort som helst. Den började med att jag vaknade och var otroligt trött så jag tog en kall dusch för att vakna till. (gör inte det på morgonen... Det är väldigt effektivt men inet skönt på något vis.) Efter min dusch, som var förvånansvärt snabb(eller kanske inte så förvånande), gick jag upp och fixade frukost och lunchbox till Ronja. Idag blev det fullkornsbröd med peanut butter och äpple i skivor i hennes box och till frukost det vanliga. Varm mjölk med havregryn och nesquik för Ronja, naturell joghurt med frukt i(vanligtvis nektarin, banan eller äpple)  och en cappuccino åt mig, joghurt, havregryn, müsli, mjälk och kaffe till Marcus och Pia och en joghurt åt Leo. Dock låg Leo men vaknade en stund efter att i ätit frukost och eftersom Pia precis hade kommit tillbaka från sin joggingtur duschade hon Leo så fick jag klä på honom framför Tv:n.

Efter att vi tittat på en film kom Alvina, hon är städerska, och då ville Leo hjälpa henne på övervåningen så det gjorde han medan jag plockade undan på nedervåningen och därefter gick jag och Leo ut på gården och hoppade studsmatta, spelade fotboll och blåste såpbubblor. Sedan blev det lunch fem i tolv. Wienerle(korv) och makaroner till Leo och resten av lasagnen och morötter åt mig.

Vad hände sen, jo, Leo skulle sova middag och när han hade somnat gick jag ut och lade mig i en av solstolarna för att läsa lite men jag slocknade på en gång och vaknade inte förrän kvart över två. Då var det bara att springa upp och väcka Leo, klä på honom, sätta honom i cykelvagnen och cykla till Ronjas fritids och hämta henne. Fröknarna där är riktigt trevliga för övrigt och jag stod och pratade med den ena av dem en stund innan jag gick in och hämtade Ronja som blev jätteglad och sprang fram och kramade mig riktigt hårt när hon såg mig. Så gullig tjej, när hon inte är trött eller hungrig. Eftersom jag hade lovat Leo att åka till en lekpark cyklade vi först hem och åt mellanmål som bestod av en joghurt innan vi tog cyklarna ner på stan och lekte i en av parkerna där. Vi lekte bland annat kull¨så jag var tvungen att springa runt och jaga dem och klättra i några av klätterställningarna. Det låter verkligen som något man måste tvinga mig till va? ;)
En timme senare cyklade vi till Müller där jag köpte en födelsedagspresent till Leo, det är en leksaksgitarr som han blev väldigt förtjust i inne på affären. Jo, jag köpte ett par hörlurar till mig också.
Och just det, vet ni vad Malin big-ass gjorde utanför på cykelparkeringen? Jo, jag missbedömde avståndet lite så jag lyckades komma åt en cykel som ramlade på en annan som ramlade på ytterliggare än och det slutade med att fem cyklar låg på marken. Skapligt pinsamt eftersom det var väldigt mycket folk i rörelse just på den gatan...hi-hi

Hemma var vi igen kvart över fem och då satte jag laxen i ugnen och kokade potatisen . Laxen, som Pia hade köpt färdigkryddad från Lidl var dock ingen hit mer än att den luktade gott. Ja, det var väl min dag i stort sett. Nej just det, jag skrev ju i början att det inte är roligt med två övertrötta barn. De ville nämligen inte gå och lägga sig utan de ville leka istället och när Marcus sa nej blev det ett himla liv.  
Ett himla liv blir det oftast på barnen när Pia och Marcus kommer hem. Med mig är de mycket lugnare och snällare(turligt nog). De frågar inte heller efter nintendot eller ipoden när de är med mig, utan de sparar allt tills deras föräldrar kommer hem. Men det är väl vanligt att det är så antar jag?

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: