malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femte september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hallå där hemma i stugorna!

Idag är nog första dagen som vädret har varit sådär hela dagen, annars har det ju varit sol och runt 30 plusgrader. Denna dag började med frukost tillsammans med Pia och sen gick jag och Leo till dagis där jag fick sitta med under "morgen-kreis" där fröknarna kollar vilka som är där och barnen får berätta lite kort vad de gjort under helgen till exempel. Efter morgen-kreis gick jag hem med Leos gamla skor och tro det eller ej, satte igång en tvättmaskin och därefter gick jag ut på en promenad. Otroligt skönt måste jag säga att det var, men om någon skulle fråga mig vart jag gick så skulle jag inte kunna säga mer än att jag svängde ut höger på trottoaren utanför huset och att jag kom tillbaka från andra hållet. Jag förstår faktiskt inte riktigt hur jag lyckades hitta tillbaka men det gjorde jag iallafall.
Idag var ju en riktigt tvättdag och jag har tvättat både vitt och svart och färgat. Jag är så stolt över att jag lyckades utan att förstöra varken kläderna eller tvättmaskinen. Hörde du det nu mamma? Jag lyckades!
Mitt emellan tvättarna och lunchen tog jag mig till affären och handlade lite mjölk bland annat och sedan blev det matlagning. Spagetti och skinksås. Mums! Sen var jag tvungen attg gå och hämta Leo som blev väldigt glad när jag kom. Han ropade "Malin!" och sprang fram och kramade mig det första han gjorde. Han är ju så söt och idag har jag fått så många kramar och pussar att det räcker och blir över. :) När vi hade cyklat hem var det dags för Leo att sova middag och jag måste säga att jag var otroligt sugen på att göra detsamma men jag satte mig och läste Dexter istället. 
När Leo sedan vaknade satte vi oss och tittade på bilder i min mobil innan vi målade och pysslade. Leo har nämligen bestämt sig för att han vill ha min häst så han vill se bilder på honom och de andra. Även hunden och katterna är väldigt intressanta, speciellt Tori.  Men jag vet inte ur många gånger han har sagt att han vill åka hem till mig och rida på Soldier. Jag försöker varenda gång förklara att det är väldigt långt hem till mig men det vill han inte lyssna på.
Efter pysslet spelade vi monopol och jag måste säga att instruktionera för barn-monopolet är inte de lättaste att läsa på tyska. :S Ytterliggare lite mer lek hann vi med innan jag satte honom framför Tv:n och Törnrosa så jag kunde laga mat. Pyttipanna blev det och jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet även om det inte är den svåraste maträtten. 

Just det, Marcus kom hem från Sydkorea idag också så han fick också smaka min pytt. Roligt var att allihop tyckte att den var jättegod. Jag måste ha fått dessa skills av mina föräldrar.! 
annars tror jag väl inte att jag har gjort mågot mer.  Kommit på att jag måste köpa en  ny tandkräm har jag iallafall gjort. Jag köpte ju den jag har nu förra veckan men det går bara inte att borsta tänderna med den. Det är den äckligaste tandkrämen jag någonsin använt och det är verkligen så jag får kväljningskänslor när jag borstar tänderna. Jag som brukar tycka så mycket om att borsta dem. :( Aja, nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen.

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: