malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

elfte september tjugohundraelva

Kategori: malinjennybirgitta

Hejsan på er!

Jag hoppas att ni har haft en lika trevlig dag som jag har haft. Dock hade jag nog kunnat vara utan några av de 32 plusgraderna med stekande sol hela dagen.

Idag vaknade jag och gick upp vid halv tio, åt frukost med Marcus och skar sedan upp några äpplen och bredde några mackor innan vi allihop satte oss i bilen som var fullpackad med mat, filtar, bollar, rockringar och sedan också folk. Vi skulle nämligen på en picknick med svenska skolans förening som Pia är med i. Därför tog vi bilen och åkte till ett ställe ungefär tjugo minuter hemifrån. Riktigt fint var det eftersom det var ute på landet precis bredvid en sjö. Dock fick man inte bada i sjön eftersom det var algblomning och tydligen berodde den på någon läcka i avlopps-systemet . I alla fall var det otroligt varmt så vi bestämde oss för att lägga ut filtarna i skuggan och när alla hade kommit och hälsat på varandra började vi spela brännboll. Både barn och vuxna, riktigt roligt. Dock förlorade mitt lag några poäng på att de hade mig som brännare. Jag tyckte i vilket fall att det kändes som den bästa läsningen för mig eftersom det gjorde riktigt ont i foten av att bara gå så jag kunde ju bara tänka mig hur det skulle vara att springa. Men när det var vår tur att vara innelag tog jag av mig skorna och då gjorde det inte lika ont att gå/springa vilket också var det jag gjorde när jag hade slagit. Efter att vi hade spelat två gånger tio minuter var det dags att äta och jag måste säga att det var otroligt mysigt men fruktansvärt varmt att sitta där i gräset och ha picknick. Och alla var så trevliga. Skönt, eller skönt och skönt, var att alla var svenskar eller kunde prata svenska, det var bara Marcus som inte kunde prata svenska. En av männen som var där sa att hans kusin kommer, jag tror att det var i helgen eller om det var nästa vecka, till dem och så frågade han hur gammal jag är. VI kom i alla fall fram till att jag är lika gammal som hans kusin så han sa det att jag skulle få ta hand om honom(kusinen) och via honom runt. Pia stack då emellan och påpekade att jag har körkort.  Jag måste säga att om Thomas kusin har någorlunda liknande gener så skulle jag inte tveka en sekund, om ni förstår vad jag menar. :P Anyhow, satt vi där och pratade bra länge innan vi packade ihop och åkte hem. (Bilder kommer kanske sen för de gick inte att ladda upp)

Väl hemma sprang alla som var vakna raka vägen in i köket, tog fram ett stort glas och drack sedan ur det lika fort som det fylldes på. Därefter stack Marcus ut på en cykeltur, Pia tog en tupplur, Leo sov middag, Ronja fick besök av tre av barnen som var med på picknicken och jag gick ut och lade mig med en bok, bikini och ett stort glas vatten på solsängen. Det blev dock inte så mycket läsning eftersom jag var tvungen att hålla ett öga på fyra barn mellan 5-7 som sprang runt och levde rövare. När Pia och Leo sedan vaknade blev det, utan att jag förstår hur det kunde vara möjligt, ännu mer fart och ännu mer livat.
Det slutade i alla fall med att jag sprang runt och jagade dem allihop eftersom de ville leka tatten. När deras mamma Lisa kom sprang alla tre (Evelina, Freja och Magnus) fram och kramade om mig innan de åkte. Söta ungar måste jag säga och jag tyckte det var så roligt att se dem eftersom Freja, som är mittenbarnet på 6 år, är riktigt lik min syster Tove som också är mellanbarn och Magnus, lillebror på 5 år, var riktigt lik Fanny som också är yngst. Det var inte ett dugg lika till utseendet men sättet. Call me crazy if you want.
Det positiva med den här dagens alla lekar är att jag verkligen inte behövde oroa mig för att jag fick för lite motion, dock har min fot nu blivit blå-lila ända upp till fotknölen. Det gör i alla fall inte like ont som igår så det är ju riktigt bra men jag ska inte säga att det inte gör ont.

Sedan var det så dags för middag och efter at jag tagit en snabbdusch kom Marcus hem med pizza. Gott gott var det, men Pizzorna hemma är faktiskt godare. Dock är jag osäker på om Hawaii:in inte är godare här .?

Och nu till det mest häpnadsväckande idag. Efter maten började det plötsligt åska och blixtra och jag fick för mig att jag skulle föröka fånga en blixt på bild och medan jag höll på med det som allra bäst blåste det på bara några minuter upp till en riktig storm där saker flög omkring, det regnade horisontellt istället för uppifrån och ned och det blixtrade och mullrade så fönstren skakade. Lite scary men samtidigt otroligt häftigt att det kunde ske på bara några minuter. Jag var riktigt fascinerad. Här är i alla fall den bästa bilden jag lyckades få. Viktigt att nämna är att himlen var mörkgrå, nästan svart en halv sekund innan fotot togs.



Nej, nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon.

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: