malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

åttonde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hola!

Ja, nu tror jag minsann at jag har läst för mycket Dexter. Inatt drömde jag nämligen att jag var en styckmördare. ( Hur skulle du tolka det marre?)  Jag mördade ingen så jag visste det på det sättet utan jag bara visste det, precis som man kan göra i drömmar ibland ni vet. Helt stört var det iallafall och när jag vaknade mådde jag riktigt illa.

Hur mår jag annars idag då? Jo, jag har mått ganska bra men jag har låtit som en kille ända fram tills efter åtta då jag verkade förlora rösten och nu kan jag inte säga mycket eftersom rösten bryts hela tiden.. dumma, dumma hals.

Efter frukosten skulle Leo till Kindergarten men idag var han inte på det bästa humöret och ville först inte alls cykla dit utan pappa men tillslut gick det. Återigen fick jag stanna kvar under "morgen-kreis" och därefter gick jag en liten promenad innan jag gick hem igen. Hemma satte jag mig i soffan med varmt honungsvatten med mjölk i handen och Bambi rullandes i dvd-spelaren. Jag vet att jag bara har tittat på barnfilmer nu men de är ju så söta. Det är inte mycket som slår Disney. Vad gjorde jag sen då tro? Jag har faktiskt inte gjort speciellt mycket alls idag om jag ska vara ärlig. En lie tråkig dag ar det varit och vädret har ju verkligen inte hjälpt till. Regn, mulet, regn, uppehåll, regn, uppehåll. Jag gick iallafall ut på en till promenad före lunchen som bestod av rester från gårdagen.
Efter lunchen var jag så sjukt trött att jag gick och lade mig och jag sov faktiskt i en timme. Riktigt skönt måste jag säga att det var och jag var så pigg direkt när jag vaknade men sen när jag var på väg till Leos kindergarten för att hänta honom gäspade jag hela tiden. Väl på kindergarten låg Leo fortfarande och sov så jag stod och pratade med en av hans fröknar en stund innan jag gick in och väckte honom. Och snacka om att han sov djupt. Men när han väl vaknade till blev han jätteglad för att jag var där. Vi cyklade hem idag igen och vi hann i princip bara innanför dörren innan Ronja och Farfar kom. Ni skulle ha sett Leo och Roja när de såg varandra. De var så söta.
Jag gjorde iallafall lite mellis till dem innan vi började leka. Inte nudda golv med en ballong, häst (jag fick vara hästen), kurragömma och tatten. Därefter började jag laga mat medan Leo och Ronja lekte. Allt gick bra tills Leo snubblade i trappen, slog i hakan och ramlade nerför några trappsteg. Det gick bra med honom förutom att han bet sig i läppen och det såg mycket värre ut än vad det faktiskt var så det var ju tur det iallafall. Efter den incidenten satte jag dem framför Tv:n. Den är så bra när man lagar mat och det är superbra att tv:n står i köket så jag kan hålla ett öga på dem samtidigt som jag lagar mat. Grönsakssoppa med ravioli blev det oc jag är så nöjd med resultatet. Jag har ju aldrig gjort soppa förut, men alla tog en extra portion så då måste det ju ha varit gott (:

Efter maten skjutsade jag Pia till en kompis eftersom hon skulle på kräftskiva och när jag åkte därifrpn insåg jag hur fint det är här.! Mitt drömhus hittade jag också. Så sjuuuuukt fint och stort och stor gård och, och, och... :)

När jag kom hem lade jag barnen och läste en godnattsaga för Leo och en för Ronja. Och nu orkar jag faktiskt inte skriva något mer. Ni får ursäkta att det här inlägget blev så tråkigt men nu vill jag sova

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: