malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

artonde september tjuhogundraelva

Kategori: Au Pair

Idag.. har det regnat kan jag lova er.  Det regnade när jag vaknade och gick på toa klockan halv två på morgonen, det regnade när jag vaknade till av någon anledning, det regnade när jag vaknade kvart över nio och det regnade fortfarande när vi åkte från lägenheten runt ett. Det var inte lite heller. Stora droppar.
Ja, okej, nu vet ni det. Efter frukosten städade vi och plockade ihop alla saker som skulle med hem och när Marcus kom tillbaka från Heidi, han hade klippt sig, packade vi in oss i bilen och åkte. Det var dock ordentliga bilköer på autobahn så vi åkte lite mindre vägar där det gick. Ronja och Leo somnade återigen nästan på en gång men den här gången somnade Pia före mig. ;) Jag själv kände mig faktiskt riktigt pigg men tillslut somnade även jag och efter att jag vaknat till och ätit en banan somnade jag igen. När jag sedan vaknade satt jag och gäspade hela tiden, precis som nu.

Men vet ni ? Jag har endast sett två hästar på hela helgen. Och ändå har vi åkt förbi åkrar, hagar, stora gårdar… Jag har dock sett säkert tusentals kor. De finns ju överallt! På berget fanns det jättemånga och ja, överallt fanns det hagar med kossor men inte en enda liten häst. Eller jo, det fanns en shettis uppe på berget i en hage med två getter och en åsna.

När vi väl kom hem igen var alla trötta men det första alla gjorde var att springa till toaletten. Jag och Pia lagade middag eftersom vi inte ätit någon lunch, makaroner med laxsås. Gott gotti gott gott. Sedan tog jag en rask promenad på femtio minuter i kvällssolen och jag måste säga att det var otroligt skönt att få komma ut och röra på sig efter den långa bilresan.  Och ja, därefter gick jag ner till mig och tittade på ”What happens in Vegas” (på tyska såklart).
 
Den var riktigt bra men jag måste erkänna att jag inte förstod precis allt de sa. Varför kan inte tyskarna ha kvar det engelska talet och bara sätta dit en undertext? På det sättet lär de sig ju även engelska och den kan de flesta tyskar inte speciellt bra.. Inte konstigt alls enligt mig.  Nej, nu ska jag hoppa in i duschen en snabbis och sedan ska jag sova.

Kram kram

Kommentarer

  • papps säger:

    :) varför skulle de vilja lära sig engelska?

    jag menar vad ska de med ytterligare ett språk till?Kramizar idag på din dag :)

    2011-09-19 | 21:15:25

Kommentera inlägget här: