malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

andra september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Halli hallå!

Wie geht es euch? Jag själv mår bara bra, förutom att jag för tillgället är sjukt trött och egentligen borde ha sovit för länge sedan. Jag är så himla trött att jag inte ens orkar flytta på häcken. Idag har det verkligen varit en lång dag som började strax efter sju. Efter att jag plockat ur diskmaskinen, plockat undan frukosten och satt på Leo hans lila små skor och ryggsäck gick Pia och jag med honom til Kindergarten, typ dagis. Därefter gick jag och Pia bland annat till banken och till Ronjas fritids för att hälsa på fritidsfröken.
Väl hemma igen satte jag mig och läste lite i min Dexter-bok medan Pia var hos frisören. Vad gjorde jag sen? Jo, jag gick och hämtade Leo på dagis. Fast eftersom han hade sin rosa cykel så blev det snarare så att jag gick dit och sprang hem.  Han cyklar verkligen snabbt den lille skitungen. När vi kom hem åt han och jag lunch och sedan gick vi upp för att sova middag. Men först blev det sagostund. Två sagor blev det, Barbapappa och Alfons. Egentligen hade jag tänkt sova lite middag jag också men sen blev det inte så iallafall eftersom vi skulle gå till Pias kompis klockan tre.

Titti, Pias kompis, är också svenska och bor inte alls långt bort från Pia och Marcus. Det är något som verkligen känns jätetbra eftersom hon var(år) otroligt trevlig och riktigt rolig. Hon har tre barn och två hundar. En schäfer och en yorkshire terrier, den sista blev jag väldigt bra vän med och jag hade svår att slita mig från honom. Dock fick jag en sådan otrolig längtan efter lilla Tori.
Alma, Tittis 7-åriga dotter, visade mig runt i huset och medan Leo satt och spelade Tv-spel med Lukas och Pontus, Tittis söner, visade Alma mig hennes målarböcker och och en massa kort. Sen ville hon att vi skulle måla en bild tillsammans så det gjorde vi också innan vi gick ner igen.
Efter en väldigt trevlig eftermiddag cyklade vi sedan hem igen och väl hemma lagade jag och Pia mat. Färsk potatis från Oma Erika, stekta kycklingfiléer och gurksallad. Mums så gott det var. Därefter lekte jag och Leo lite grann i trädgården, spelade fotboll bland annat. Och vet ni vad han har börjat säga? Jag säger ibland "whoopsidaisi" och det har an börjat säga. Så sött. :) Han säger även "Malin ist die busunge" eftersom Pia tidigare frågade honom om jag var busig och om jag var en busunge. Hihi süss.

Vet ni förresten vad jag verkligen stör mig på? Att tyskar alltid ska dubba allt. Jag satt här framför tv:n och zappade fram och tillbaka och vet ni vad jag hittade? Narnia på tyska, Mr Bean på tyska, The Green Mile på tyska allt är på tyska. Ine konstigt att de flesta tyskar är så dåliga på engelska.

Men näej, nu måste jag verkligen sova för jag kan knappt hålla ögonen öppna.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: