malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

idag gick jag upp halv fem och tänkte ta en dusch för att vakna till lite. och nog vaknade jag till alltid! Det fanns inget varmvatten så det var en kalldusch kan jag lova, men jag vaknade ju till iallafall. Och sedan, kvart över fem hoppade jag in i taxin som skulle ta mig till flygplatsen. Taxichauffören var riktigt trevlig och vi satt och pratade tills vi var framme vid flygplatsen runt halv sex. Jag checkade in min väska och satte mig sedan på ett av caféerna och drack en färskpressad apelsinjuice innan jag gick igenom säkerhetskontrollen och satte mig vid rätt gate. Halv sju fick vi börja gå på planet och jag var för en gångs skull en av de första. Det första flyget tog mig till Wien där jag hittade en liten souvenirshop där jag köpte vykort och choklad inne på flygplatsen. Den flygplatsen är stor må jag säga! Efter att ha ätit en joghurt och en fruktsallad på McDonalds gick jag bort mot säkerhetskontrollen. Men för att komma dit var man tvungen att gå igenom den del där de hade alla affärer. Och vet ni vad de hade för affärer? Hilfiger, Hugo Boss, Prada, Thomas Sabo, Salvatore Ferragamo... Inte speciellt billiga affärer så jag gick knappt in i dem innan jag hittade säkerhetskontrollen och därefter taxfreen som jag inte var inne i speciellt lång stund. Jag köpte en baguette och en flaska iste i en annan butik innan jag satte mig på en av stolarna utanför gaten och läste i min bok tills det var dags att stiga på planet. Mitt emot mig, vid gaten, satt två pretty heta killar som faktiskt också åkte med planet till Stockholm.
Väl på planet, som jag också var snabb att kliva på, satt jag omringad av fem killar. Två framför mig, två bakom mig och en bredvid mig. En framför och en bakom var riktigt snygga också så det var väl inte helt fel. Dock somnade jag efter en stund och när jag vaknade låg jag med huvudet på min grannes axel och senare somnade han och efter en stund hamnade hans huvud på min axel. Hans polare hade riktigt roligt åt det så de knäppte kort och retades hej vilt med honom när han vaknade.
Själv satt jag bara där och räknade ner till landningen som skulle vara 13.20. Jag måste säga att jag började bli riktigt stressad när klockan var kvart över och vi fortfarande inte hade påbörjat inflygningen mot arlanda. Jag hade ju liksom ett tåg som skulle gå 14.08 att passa. Tillslut landade vi 13.40 så det första jag gjorde var att fråga en man som jobbade där var tågen gick ifrån. Villket språk tror ni att jag frågade på? Ja, inte var det svenska inte. Jag frågade på tyska och han tittade på mig som om jag var knäpp. Jag fick reda på vägen och ställde mig sedan och väntade på bagaget. 14.02 fick jag min väska och då sprang jag så fort jag kunde mot tåget, som ju sålart låg på andra sidan flygplatsen. Jag hann iallafall dit i lagom tid för att se det åka därifrån.. Då var jag inte glad kan jag lova. Efter några samtal med mamma tog jag iallafall tåget till uppsala och missade självklart nästa tåg eftersom jag läste fel. Jag trodde nämligen att det skulle gå från spår 8n men det gick från spår 5. Så efter många om och men hoppade jag på en buss halv fyra som gick till sala. Där satt jag och hackade tänder i 1 timme och 25 minuter innan jag hopade av i sala och mamma och tove kom och hämtade mig. Så skönt att äntligen få träffa dem och att få kramar! Hemma var vi någon gång mellan halv sex och sex och då blev det kramkalas med både pappa, fanny, hund och häst.
Tove och jag fixade stallet innan vi gick in och åt lasagne. Efter att vi ätit efterrätt började jag visa bilder från tyskland och sedan kom Carro, Håkan och Andreas. Trevligt!! Jag fick min nya dator av Håkan också. En vit sony vaio är det.
Ja, det var väl min torsdag. Riktigt trevligt besök och det blev mycket kramar och prat innan det blev sängdags. Och åh, vad jag tycker om min säng! Och mitt täcke! Täcket är det bästa med min säng eftersom det är längre än det jag har i tyskland.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: