malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettionde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hej igen!
Jag tänker börja med att säga att jag inte orkar skriva så långt nu eftersom jag är så sugen på att gå ut. Solen skiner, inte ett moln så långt ögat kan nå och det är varmt.

Jag vaknade upp klockan sju och kände mig helt utvilad så det var inga problem att gå upp och klä på sig. Jag var därför uppe kvart över sju idag och gjorde iordning frukosten. Skar upp äpple gjorde jag också eftersom jag var så sugen på joghurt och äpple, vilket även Pia var visade det sig. :) Barnens lunchbox respekive frukostbox blev klara i ett kick och efte att vi ätit upp skjutsade Pia mig och leo till kindergarten som jag sedan gick hem ifrån. Det är så mysigt att gå den vägen på morgonen för det är så många som är på väg till jobbet då och alla är så trevliga och säger godmorgon.
Jag gic i princip bara hem och lämnade jackan för sedan gick jag ut på en promenad igen. Samma runda som jag och Titti gick igår och jag var faktiskt ite förvånad över att jag kom ihåg vilken stig jag skulle ta och var jag skulle svänga och så vidare.
Det var skönt ute och jag hade så mycket energi att jag först gick nästan hela vägen och sedan vände och sprang tillbaka. Detta gjorde turen nästan två timmar lång och när jag kom hem hade jag fortfarande energi kvar. Det var en härlig känsla måste jag säga. (: Jag måste fråga Titti om vet hur lång den rundan kan vara.
När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett brev från Fanny och jag blev så glad när jag läste det. Det enda problemet jag hade var att avgöra vilka droppar som var svett och vilka som var tårar i mitt ansikte. Jag grät med hela ansiktet helt enkelt ;)
Jag hoppade in i duschen och tittade sedan på ett avsnitt av The Secret Circle samtidigt som jag åt lunch. Spaghetti med köttfärssås.  The secret circle är en ny serie i usa som handlar om häxor, typ. Riktigt bra måste jag säga att den är, lite drygt bara att jag "måste" titta på den på nätet så kvalitén är inte jättebra med det duger.

Efter avsnittet åkte jag och hämtade Ronja och när vi kom hem åt vi lite glass och äpple innan vi gjorde iordning klyftpotatis till potatissaladen jag skulle göra till kvällen då vi skulle till Titti och henens familj och grilla. Receptet är mammas och jag jag blev så sugen på den tidigare i veckan. Efter att vi hämtat Leo åkte vi till Atlantis och badade för det var så sjukt varmt ute. Who needs Hawaii when we have Germany? Den känslan.

Efter badet åkte vi hem, jag gjorde klart potatissalladen, Pia kom hem, vi bytte om och åkte sedan till Titti. Jag måste säga att det var riktigt trevligt och Titti frågade tom om receptet på potatissalladen, (jag lyckades alltså, mamma! ). God mat och trevligt sällskap var det iallafall och när vi kom hem efter tolv slocknade alla i sina sängar på en gång. Ronja och Leo hade slocknat i soffan hos Titti i och för sig men de vaknade till när Marcus och Pia bar dem.

Så det var min fredagskväll. :) Kan ni inte berätta för mig om eran fredag? Jag skulle bli så glad om jag fick veta hur ni har det och vad ni har för er. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: