malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettionde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan!

Jag har kommit ikapp!! Nu ska jag fanimig skärpa till mig.

Idag vaknade jag runt åtta, tog en dusch och satte mig sedan och kollade på tv4nyheterna på tv4play, skrev något inlägg till bloggen och gick sedan upp för att äta frukost. Fruktsallad med mjölk och en rostad smörgås med vitlöksphiladelphia och salami på andra halvan. När jag hade ätit upp och borstat tänderna åkte vi, Pia, Marcus, Ronja, Leo och jag, till Nürnberg.
Det var Nürnberger Fischtage idag, vilket betydde att det fanns karuseller, otroligt många stånd där man unde köpa antingen färsk fisk eller tillagad fisk även stånd med godis och annat. Det var typ marknad.

Efter att ha druckit en kaffe latte på Black Bean, där man kunde sitta ute och fika eftersom de hade fårskinnsplädar och fleecefiltar på bänkar och så, åkte vi en guidad tur genom Nürnberg Altstadt (typ gamla stan). Riktigt intressant var det och jag bara måste visa denna stad för min familj sen. Så mycket fina byggnader.
Efter turen köpte vi vykort(turistvykort!!!) innan vi åt lunch på en restaurang som hette "va piano". God mat men mycket lång väntan. Jag tog en pasta carbonara och man får välja viken sorts pasta man vill ha och vilken sås så gör de den medan man står och väntar. Så man kan liksom se exakt vad de har i såsen och säga till vad man inte vill ha eller vill ha. De gör förresten sin pasta själva. Lite coolt tycker jag.
När vi hade ätit skulle vi gå till bilen men när vi gick förbi en av kyrkorna så var det en man som satt i luften. Det såg riktigt häftigt men konstigt ut och jag tror att jag lyckades lista ut hur det hela gick till.
sedan gick vi till bilen och seriöst alla affärer vi gick förbi. Det var Swarowski, Hermés, Louis Vuitton och sedan hittade jag H&M! :D

När vi kom hem gick jag ut och sprang i en timme innan kvällsmaten som var en riktigt god kycklingsås och ris. Ja, sedan gick jag ner och satte mig och tittade på Twilight innan jag skrev en massa inlägg till bloggen och nu sitter jag här och håller på att få damp på min dåliga mottagning. Jag åker ut hela tiden så jag ska gå ut till trappen en stund så att jag kan ladda upp lite bilder från idag.






















Det var allt för mig.
 
Puss och kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: