malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettioförsta oktober tjgohundraelva

Kategori: Au Pair

Happy Halloween!

Eftersom att det nu är höstlov här i Bayern och både Marcus och Pia är lediga,  hade jag sovmorgon till nio idag och när jag hade vaknat och klätt på mig gick jag upp och åt frukost.
Efter frukosten cyklade jag till lekparken tillsammans med Ronja och Leo. Där mötte vi Sophie och efter tre timmars lek cyklade vi till rådjuren och gav dem lite gammalt bröd innan vi sedan cyklade hem igen och åt lunch. Det blev spaghetti och makaroner som Marcus hade lagat och när det var uppätet åkte arcus och barnen till Erlangen och köpte en halloweenkostym till Ronja.

Runt fem åkte vi hem till Sophie och jag sminkade Ronja till häxa medan Sophies mamma Yvonne och Pia skar en pumpa. Sedan gick vi ut och knackade dörrar. "Süsses sonst gibt's saures" sa Ronja, Sophie och Leo vid alla dörrar som öppnades och vid alla fick de godis.

Efter att vi hade gått runt i drygt en timme gick vi hem till oss och åt pizza tillsammans med Sophie och hennes föräldrar. Riktigt trevligt var det.
Ja, det var ett kortfattat inlägg om min måndag.

Och apropå det. jag kommer kanske inte kunna ladda upp några inlägg förrän i helgen eftersom jag ska åka till Marcus föräldrar och där har vi inget internet. Men jag ska försöka fixa till det. Om inte annat så tar jag med mig datorn och skriver ett inlägg för varje dag.

Kram och godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: