malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tolfte oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hola!

Hur mår ni? Själv mår jag jättebra förutom att jag är riktigt, riktigt trött så jag ska gå och lägga mig om en stund eftersom jag ska upp riktigt tidigt imorgon och åka till flygplatsen. Helgen ska nämligen spenderas hemma! Skapligt jag längtar!

Imorse väckte jag Leo efter att Marcus och Ronja hade åkt (efter den dagliga rutinen med frukosten) och klädde sedan på honom innan vi åkte til kindergarten. Det blev med bilen eftersom klockan var så mycket. När jag hade lämnat honom tog jag mig hemåt innan jag gick en promenad på fyrtio minuter. Därefter satte jag mig vid datorn och tittade på ett avsnitt av Hart of Dixie innan jag gjorde en omelett till lunch. När den var uppäten satte jag mig och läste i en tidning innan Pia ringde och frågade om allt var planerat inför Ronjas tennis. Hoppsan, den hade vi helt glömt bort. SOm turvar kunde Jessica hämta upp Leo vid fyra sp jag kunde skjutsa Ronja till tennisen. Men för att kunna skjutsa henne behövde jag en bil med en barnstol i och eftersom båda två ligger i marcus bil ringde jag och pratade med honom. Vi bestämde att jag skulle åka till parkeringen så vi kunde byta. Det enda problemet var att jag inte riktigt visste vägen till parkeringen vid hans jobb.  Och mamma ringde mig just när jag tog nycklarna så jag hade henne i örat samtidigt som jag försökte ta mig fram till rätt ställe. Det lyckades dock inte så Marcus tog bilen till mig istället. Snacka om att jag idag inte vart speciellt imponerad av mitt lokalsinne.
Tillslut hade jag han bil iallafall så jag åkte och hämtade Ronja, vi åkte hem åt lite mellis och åkte sedan till hennes tennisträning. Medan hon tränade gick jag ut på en liten promenad men ångrade mig ganska fort eftersom det började regna. Jag hittade dock ett jättestort hus med en jättelik trädgård och ett mur-staket runt om. Riktigt fint var det och det såg verkligen ut som att det skule kunna bo en riktigt rik en där.

Efter Ronjas träning åkte vi hem i spöregnet och jag måste säga att jag inte körde speciellt fort där på autobahn eftersom det var vatten överallt och jag var lite orolig för att få vattenplaning.

Väl hemma igen lagade jag fiskpinanr, spenat, ärtor och kokade potatis innan jag gick ner till mig och packade väskan. Nu är det bara kylväskan som ska i imorgon bitti. :)

Kort och kortfattat inlägg idag, men det får ni leva med. (:

Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: