malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonionde september tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hallå!

Nu ska vi se om jag kommer ihåg vad som hände i torsdags. Jag är ledsen att jag inte har gjort dessa inlägg tidigare men jag har haft fullt upp.

Iallfall, jag vaknade strax efter sju, gick på toa och tvättade av mig innan jag började klä på mig. Det enda problemet var att jag inte kunde hitta mina byxor som jag ville ha på mig. Jag sprang runt och letade som en virrig höna nere i min lägenhet men inte hittade jag några byxor inte. Tillslut satte jag på mig ett par andra och sprang upp och gjorde iordning frukost. Efter frukosten stack Pia iväg med Ronja, hon sprang och Ronja åkte roller. Jag och Leo skulle nämligen cykla till kindergarten och jag lirkade¨på honom kläder och  ytterkläder medan han spelade på ipoden. När det sedan var dags att gå tog jag av honom ipoden och då ville han att Marcus skulle följa med till Kindergarten, men eftersom Marcus var tvungen att åka till jobbet gick det inte. Vi lyckades iallafall lösa det utan att han började skrika och gråta genom att säga att jag och han cyklade före så kom Marcus efter. Marcus skulle bara springa in och lägga fram pengar till Alvina(städerskan). Leo och jag cyklade iväg, eller han cyklade och jag gick, och när vi nästan hade kommit fram till slutet av gatan där det är en fyrvägskorsning och vi skulle fortsätta rakt fram, tittade jag bakåt och såg att Marcus xmög efter oss med bilen, bara för att Leo inte skulle se bilen. Allt gick bra iallafall och när vi kom till kindergarten fick jag en hejdåkram och en puss innan jag gick hemåt. Hemma bytte jag byxor till mina springbyxor(som jag springer runt i mest hela tiden), bytte skor och sedan gick jag till Titti. Vi skulle nämligen ut och gå med hennes hundar.
Riktigt trevligt var det och vi var ute i en och en halv timme men det kändes som typ tjugo minuter.

Efter promenaden, som var i raskt tempo, hoppade jag in i duschen eftersom jag var ganska svettig. Tänk er liksom att ni går i raskt tempo i stekande sol och med en jacka på er. Inte speciellt skönt. Och jag förstår inte hur det kan vara så varmt redan runt nio när det är så sent som tjugonionde september!!
 Så, jag duschade, klädde på mig, gick upp och gjorde iordning en köttfärssås som vi skulle äta till kvällsmat.
Sen kommer jag faktiskt inte ihåg vad jag gjorde... Jo, jag skrev inlägget för den 28:e innan jag åt lite lunch bestående av soppa. Hönssoppa hette det, ´jag hade köpt en påse,  men det var mer som nudelsoppa med kycklingssmak. Gott var det iallafall.

Därefter var jag ut och cyklade en liten stund innan jag åkte och hämtade Leo och Ronja. Vi åt mellis och cyklade sedan till müller eftersom Ronja behövde ett nytt skolhäfte. Själv köpte jag mig Rihannas skiva och filmen Red Riding Hood( det fanns tom svensk textning). Sedan bar det av hemåt och jag kokade spaghetti och värmde köttfärssåsen.

När Pia kom hem runt niotiden hade jag och Marcus redan lagt Ronja och Leo och Pia frågade mig om jag kunde skjutsa in henne till Nürnberg eftersom de hade en personalfest där. På en torsdag(?!). Jag sa att det kunde jag göra och när jag sedan hade lyckats hitta hem igen var jag så trött att jag gick och lade mig och somnade på en gång. Typ tjugo över tio eller något.

Ja, det var min varma och soliga torsdag. :) Hur var eran torsdag?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: