malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonionde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

lördag.

Min lördag spenderades i sängen fram till nio och när jag hade duschat gick jag upp och åt frukost. När det var klart åkte jag och postade lite vykort, köpte lite balsam och annat smått och gott på müller innan jag åkte hem igen. Hemma lekte ronja med emma, emma är en av tjejerna som spelar tennis i samma grupp som Ronja. Pia stod och lagade mat och när den var klar dukade vi ute och åt kassler, potatis, brysselkål och gurksallad.
Efter maten lekte jag lite med barnen ute i trädgården innan jag satte mig vid datorn och skrev klart min annons om reitbeteiligung.

det var förresten så pass varmt att man kunde springa runt och leka i t-shirt ute i trädgården. Skapligt lyxigt tycker jag med tanke på att det snart är november.

På kvällen åkte Pia och Marcus iväg och jag fick lägga barnen. Det var inte speciellt svårt eftersom de var riktigt trötta efter dagens lek. Efter att vi ätit kvällsmat fick Ronja sätta på sig pyjamas och Leo fick bada medan Ronja satte sig och tittade lite på Tv. När Leo var färdigbadad och hade fått på sig pyjamas gick vi ner för att titta lite på Tv med Ronja. Dock hade hon somnat så jag var tvungen att väcka henne eftersom jag inte orkar/vågar bära upp henne för trappen. Väl uppe läste jag en kort saga för henne innan jag gick ner till Leo igen. Han fick en mjölkflaska och så lade han sig på mig i soffan. Några minuter senare sov han och jag bar upp honom i sin säng. Just när jag gick ut ur hans rum ropade Ronja på mig och jag gick in till henne. Hon hade drömt en mardröm så jag satte på Pelle Svanslös-skivan och stannnade hos henen tills hon hade somnat. 

När allt detta var klart satta jag på datorn och loggade in på skype. Eftersom jag satt uppe i vardagsrummet hade jag en mycket bättre mottagning och jag kunde skypa med min familj utan avbrott. Jag visade hur det ser ut i nästan alla rum. När Marcus och Pia kom hem pratde även de med min mamma, pappa och syster en stund innan de sade godnattg och gick och lade sig. Pia sa förresten inna hon gick och lade sig att jag hade jättegulliga föräldrar och systrar. :) 

Ja, sedan sade jag godnatt och gick och lade mig.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: