malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Min torsdag började som vanligt med att gå upp och göra frukost, följa Leo till Kindergarten och när jag var klar med det gick jag hem igen, slängde in tvätt i maskinen och gjorde en köttfärssås medan jag väntade på att gubben som skulle fixa vattnet skulle komma. Vi hade nämligen inget varmvatten. När han hade kommit och jag var klar med köttfärssåsen hängde jag upp tvätten och slängde in en ny laddning och sedan var "gubben". Snarare man men ändå.
När han hade gått ringde jag Titti och gick och mötte henne. Det blev en promenad på en och en halv timme. Skönt och trevligt, det enda negativa var att jag blev snorig som en unge.
När jag kom tillbaka duschade jag, åt lunch och åkte sedan en snabbis till Erlangen eftersom jag bland annat var tvungen att hämta min sportbh som jag lyckades glömma i dansstudions omklädningsrum i tisdags.

sedan hämtades barnen och vi lekte i lekparken och hemma innan jag kokade spaghetti, värmde köttfärssåsen och det var dags att äta middag. Pia kom hem lagom till middagen och när jag hade ätit åkte jag i princip på en gång över till Titti och var barnvakt eftersom hon skulle på en tjejmiddag. Hennes barn är så söta och det gick jättebra allting. Och nu har jag pratat med Tittis föräldrar på skype också.
När barnen hade somnat satte jag mig nere i vardagsrummet och skrev lite blogginlägg. Jag måste säga att jag inte direkt kände mig helt bekväm med att Tittis stora schäfer satt och glodde på mig. Men ändå var det skönt med två hundar där. Det var inte så ensamt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: