malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoförsta oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Min fredag började även den som vanligt, det enda undantaget från igår var att jag var trött och att jag kunde ta en varm dusch på morgonen.
Frukost, lämnade Leo tillsammans med Marcus, tog en promenad och gick sedan hem för att duscha. Marcus jobbade hemifrån idag eftersom han kände sig lite sjuk.
Efter att jag duschat satte jag mig vid datorn och tittade på The Secret Circle och The Vampire Diaries. Jag tvättade även en del innan jag hämtade Leo och Ronja och vi åkte i princip till Svenska skolan på en gång. Jag pratade en hel del med Hanna och hon är riktigt trevlig. (:
Innan skolan var slut fick barnen göra en varsin spindel av oreokakor, godisremmar, nutella och smarties. Nu hittar jag inte min usbkabel till mobilen så jag kan inte visa er någon bild just nu men den kommer snart, i något inlägg.

Efter svenska skolan åkte jag hem, gjorde en kyckling"gryta" med ris och efter att vi ätit åkte jag hem till Lisa och var barnvakt åt hennes barn medan hon och Jan hade en mysig datekväll.
Det blev godis, glass, vindruvor, filmtittande och en hel del lekande innan det blev dags för tandborstning och sagoläsning. Jag kommer att bli så duktig på att borsta tänder på barn och på att läsa sagor. Det är väl bra?
När de hade lagt sig gick jag ner och satte mig en stund vid tv:n och en kopp varmt te innan jag underhöll mig med datorn. Strax efter elva kom Jan och Lisa hem och då stod vi och pratade en stund innan jag hopapde in i bilen, körde hem och gick och lade mig och sooooov.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: