malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoåttonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

fredag, fredag, fredag.

Dagen började tidigt som vanligt och allt flöt på bra och som vanligt. När jag hade lämnat Leo och gått en promenad satte jag mig vid datorn och tittade på Vampire diaries och The secret circle. Skapligt bra serier det där.

Sedan hämtade jag Ronja och åkte hem med henne, lämnade henne och åkte sedan och hämtade Leo eftersom han sov när jag åkte förbi tidigare. Att jag lämnade Ronja hemma berodde på att Pia kom hem tidigt.
Leo hämtades och det blev lite mellis innan vi gick ut och lekte i trädgården alla tre. Pia kom ut även hon, men lite senare när hon hade jobbat klart. Roligt var det iallafall och jag kände att jag nästan var frisk för jag hade mycket mer energi än dagarna innan.
Innan det blev mat krattade jag och Ronja en massa löv och när det nästan var klart var maten färdig. Pia hade gjort spaghetti och en tomat- och skink-sås som var riktigt god.

i sängen hoppade jag tidigare än föregående dagar och jag somnade på en gång.

kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: