malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugoandra oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Denna dag spenderades delvis i sängen och resten i Fürth där jag hälsade på Lora. Den andra Au Pairen som jag träffade genom en kompis till Pias kompis. På grund av en massa problem med den familjen har nu Lora flyttat till Fürth där hon nu jobbar på en däckfirma. Vart hon bor? Hon delar lägenhet med en av hennes kollegor och han är faktiskt riktigt trevlig. Och vilken skillnad det var på henne! Hon skrattade, skojade och retades till och med en del med mig. Jag kan ju inte direkt säga att jag känner henne men det var en klar skillnad mot när jag träffade henne sist. Vi gick runt på stan i ett par timmar och pratade, fikade på ett glasscafé och shoppade loss inne på müller innan vi gick hem till henne och David och lagade mat. Det blev spaghetti carbonara á la malin och lora. Gott var det iallafall. Vi pratade en hel del igen och när jag åkte därifrån hade jag ont i magen och kinderna för att jag hade skrattat så mycket.
Riktigt, riktigt trevligt och roligt hade jag denna dag!
Jag åkte hem runt halv elva och mär jag kom hem satte jag mig vid tv:n i köket och åt en smörgås. Just när jag tänkte gå ner kom Pia, Marcus och barnen hem från Hanna och Thomas. Så jag stannade kvar och Pia och jag satt och pratade i drygt en timme innan vi beslöt oss för att gå och lägga oss.
kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: