malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tionde oktober tjugoundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan svejsan!

Jag sitter just nu här och håller på att bli tokig på internetanslutningen. Jag åker ut hela tiden och det driver mig verkligen till vansinne kan jag lova. Jag sitter ju och chattar med mamma och kompisar!

Så nu kom jag in igen.

Idag vaknade jag av väckarklockan klockan sju och jag var så trött att jag inte ens orkade lyfta på armen och stänga av mobilen. När mobilen sedan ringde igen kände jag att jag var tvungen att gå upp så jag försökte att sätta mig upp men det var precis som att kroppen inte lydde mig. Därför kravlade jag mig så långt ut på kanten att jag ramlade ur sängen. Jag kan inte säga att det var skönt, inte heller att ag blev piggare men jag kunde i alla fall ställa mig upp och gå på toa, borsta tänderna, duscha och klä på mig innan jag masade mig uppför trappen. Till frukost blev det mintte och fruktsallad med mjölk. Apropå det, visste ni att gröna vindruvor smakar som krusbär när man blandar dem med mjölk? Knäppt.

Jag och Leo fick skjuts av Marcus till kindergarten och när jag hade lämnat honom gick jag hem och slängde in kläder i tvättmaskinen. När jag satt som bäst framför tv:n och nyheterna ringde Titti och frågade om jag ville hänga med ut på en promenad. Jag sa att det gjorde jag gärna och då lät hon nästan lite förvånad. Anledningen var att det regnade ut och hon sa även att det inte brukade vara så lätt att få med sig någon ut då. En två timmar lång promenad i rask takt blev det och en hel del prat blev det också. Titti är verkligen en pratkvarn! Det är inte den enda likheten mellan oss, jag tycker nämligen att vi är lika på många sätt. Jag känner verkligen igen mig i mycket av det hon berättar och det tycker jag är lite roligt. (:

När jag kom hem igen hängde jag tvätten, startade en ny maskin, duschade, åt lunch bestående av lite pasta och biffwok och även lite pizza. Rester helt enkelt. När det var klart hängde jag återigen tvätten och startade en tredje maskin innan jag satte mig i bilen och åkte och handlade lite. Bland annat köpte jag en massa citron-joghurt som jag ska ta med mig hem på torsdag. När det var färdighandlat var klockan redan tio över två så jag åkte och hämtade Leo som blev jätteglad när jag kom. Jag pratade en stund med en mamma som var där och hämtade sin son och därefter åkte jag och Leo till Ronjas fritids för att hämta henne. Hon var dock inte klar med läxorna så vi behövde vänta i drygt tjugo minuter. Dessa fördrev vi genom att leka med några små djur de hade i en låda och när Ronja kom åkte vi hem och åt mellis innan vi satte oss i bilen för att åka till Hockepack som visade sig vara stängt så vi åkte till en lekpark där i närheten istället. Där stannade vi i cirkus en och en halv timme innan vi åkte och köpte glass för att sedan styra kosan hemåt där jag lagade mat. På menyn stod fisk i folie, kokt potatis och färsk brysselkål. Bara så att ni vet så är färsk brysselkål riktigt gott, det smakar inte alls som den djupfrysta, eller jo, kanske lite med det är ytterst lite.

När maten var uppäten blev det lite trevligt prat innan Marcus gick ner och skruvade upp min hylla/garderob nere hos mig. En ny matta har jag fått nu också så jag slipper frysa om fötterna när jag är i vardagsrummet.
Ja, sedan satte jag mig med en aprikos-joghurt framför tv:n där det var en naturfilm och savannen. Där satt jag kvar tills jag fick ett sms av pappa. Dock visste jag inte vad mobilen var, jag hörde den bara, så jag sprang runt och letade efter den en bra stund innan jag kom på att jag faktiskt hade den i byxfickan. Så typiskt mig!

Nej, nu ska jag säga god natt till Zandra och sedan ska jag sova.
kram kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: