malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjuttonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan, det här inlägget kommer inte att bli långt för jag har fler att skriva och inte jättemycket tid.

Det var ju ett tag sen det var den sjuttonde men jag tänkte bättre sent än aldrig.
I måndags gick jag iallafall upp före tre eftersom mamma och jag skulle åka hemifrån klockan tre. Dock blev hon närmare halv fyra innan vi kom iväg. Det var riktigt trevligt att få sitta och prata med mamma i bilen till arlanda. Det är sådana enkla saker som jag saknar lite grann när jag är i tyskland, men det finns ju telefon och internet iallafall.  Flyget lyfte halv sju och på planet fick jag ett jättegott bröd och apelsinjuice. när vi landade i Berlin var det bara för mig att gå till nästa gate eftersom det planet skulle yfta tjugofem minuter senare.
Det planet gick riktigt fort och rätt som det var hade vi landat i nürnberg. Där fick jag vänta en stund på att Marcus skulle komma och hämta mig och när han hade skjutsat hem mig och åkt tillbaka till jobbet ringde jag till mamma och berättade att jag hade kommit fram. Därefter gick jag och lade mig och sov en stund men jag måste säga att det var riktigt jobbigt för jag hade riktig hemlängtan. det blev ju inte direkt bättre av att jag var så himla trött heller men jag lyckades ta mig igenom det även om jag flera gånger höll på att bli tokig på mig själv eftersom det kom några tårar. Men men. Efter  att jag vaknat och packat upp alla kläder ringde jag till pappa och pratade en liten snabbis med honom innnan jag åkte och hämtade Leo på Kindergarten. Han blev jätteglad när han såg mig, ropade "Målin" och kom springandes till migl. Jag fick en riktig bamsekram och en blöt puss mitt på munnen av honom och sen kramade han mig igen. Söt unge.
Vi åkte och hämtade Ronja och därefter åkte vi hem och åt mellis innan vi åkte till lekparken där Ronja lekte med en klasskompis. Efter en och en halv timme bar det av hemåt igen och jag lagade mat, kommer dock inte ihåg vad vi åt i måndags. :o Jag gick i vilket fall som helst och lade mig runt nio eftersom jag var så sjukt trött.
 Japp, det var min måndag
kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: