malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjätte oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

tjenixen!

Jag har internet!!! Det känns verkligen som en evighet sedan men det är väl antagligen bara för att jag är så långt hemifrån.
Anyway, dagen. Den har varit pretty lazy faktiskt. Jag vaknade en halvtmme före klocka i morse gick på toa och lade mig sedan för att sova och jag sov faktiskt tio minuter längre än vad jag egentligen skulle ha gjort men men. När jag sedan vaknade tvättade jag av mig lite snabbt, kastade på mig kläderna, satte upp mitt hår i den alltför vanliga hästsvansen och gick upp för att plocka fram frukosten. När den var uppäten tog Marcus med sig Ronja och lämnade av henne vid skolan innan han åkte till jobbet, Pia åkte till jobbet och jag gick upp för att väcka sömntutan på övervåningen. Anledningen till att jag fick väcka honom och fixa iordning honom själv idag berodde på att Pia beövde komma iväg till jobbet och det är ganska dumt om hon väcker Leo för att sedan åka på en gång eftersom han då blir väldigt gnällig, skrikig eller gråtig. Eller allt på samma gång, som oftast.
Allt gick iallafall bra och när jag hade lämnat honom på dagis åkte jag och handlade mjölk och ost innan jag åkte hem igen. Hemma tvättade jag lite kläder, pratade en stund med Alvina när hon kom och gick sedan ner i min lägenhet och tittade på film.


10 Things I Hate About You. Det är verkligen en bra film. Det finns inte så mycket mer att säga om den egentligen förutom att Julia Stiles och Heath Ledger är/var så duktiga skådespelare. Sen är det ju inte ett minus att Heath är så pass snygg som han är, till och med i den fula frisyren han har i filmen.  Det här är iallafall en av de två bästa scenerna i hela filmen. Eller det kanske rent av är den bästa? Jag vet inte riktigt, bra tycker jag att den är iallafall.



Ursäkta den dåliga kvalitén men it´s the best i could find.


Det har blivit mycket film här nu på senaste tiden, men det ska i ändra på. snart.

 Vad hände sen? Jo, jag gick upp och gjorde en köttfärssås till lasagnen som vi åt till middag. Jag tog lite av köttfärssåsen och kokade lite ärtor till lunch och efter att ha suttit och läst tidningen en bra stund hoppade jag på cykeln och hämtade Leo, Ronja och Sophie. Sopie är Ronjas bästa kompis och följde idag med hem för att leka. När vi kom hem fick de mellanmål bestående av joghurt och därefter lite äppelpaj med vaniljglass.
Därefter lekte jag med barnen ute i trädgården i nästan två timmar innan jag och Leo gick in och gjorde klar lasagnen. Jag tycker det är så roligt när han är med för han tycker det är så roligt, inte jämt men nästan hela alltid.
När Marcus sedan kom hem kom även Sophies mamma och hämtade Sophie så när de hade åkt satte vi oss ner och åt. GOTT!

Ja efter maten lekte jag lite med Leo innan jag tittade på Tv en stund med Ronja samtidigt som jag busade med Leo. Haha inte det lättaste men det gick. Sedan var det läggdags för barnen och jag gick ner till mig och ble nästan tokig innan jag lyckades få internet på datorn igen. :)
Och nu ska jag sova så godnatt på er.

Kram och puss

p.s. Just det. jag glömde ju skriva det igår. Jag satte även på mig en ansiktsmask på kvällen och gud vad skönt det var! Inte överskattat. Ville bara säga det.

ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: