malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nittonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Halli hallå!

Min onsdag var riktigt lugn, jag städade lite och tittade på ett avsnitt av hart of dixie och ett av vampire diaries efter att jag gjort frukost och följt Leo till Kindergarten.
Riktigt trött var jag denna dag iallafall så det resulterade i att jag sov middag i en och en halv timme innan jag åkte och hämtade Ronja. Vi åkte hem bytte kläder, åt en joghurt och skyndade sedan iväg till tennisträningen. Dock upptäckte vi att vi hade glömt hennes racket när vi kom fram. Så jag frågade kvinnan i receptionen om de hade något som vi kunde låna. det hade de men det var för stort för Ronja så vi pratade med hennes tränare och då hade han som tur var med sig ett extra racket som var rätt storlek för henne.

medan ronja tränade underhöll jag mig genom att prata med de andra föräldrarna och det visade sig att den ena mamman kom från australien och bland annat bott i San Fransisco. Det visade sig även att en pappa nyss hade kommit hem från två veckors semester i Sverige och även han hade bott i San Fransisco. Och jag måste säga att jag nu har blivit otroligt sugen på att åka till San Fransisco. Ännu mer sugen än förut alltså. Jag ska nog kolla upp hur det är med skolor där, om jag kanske kan göra ett utbytesår där eller en termin. Det är något jag verkligen skulle vilja göra.

Efter träningen skjutsade jag även Emma, en annan tjej i Ronjas grupp, och när vi kom hem värmde jag en påse pytt i panna, typ pytt i panna. När det var uppätet lämnade jag barnen med Jessica och åkte därefter till Erlangen eftersom jag hade min första tyskalektion på kvällen. Det var ganska lätt att hitta men svårare att hitta en parkeringsplats. Jag hittade en i ett parkeringshus till slut iallafall.
Tyskakursen var trevlig och det var riktigt trevliga människor som var där. Dock kände jag mig lite för duktig, men det kommer nog att gå bra ändå. Jag kommer ju in i tyskan ännu mer iallafall och det är ju det jag är ute efter. För om jag kommer in i den ännu mer så kommer det ju att gå ännu fortare att lära sig om ni förstår hur jag menar.

När jag kom hem var Jessica fortfarande kvar eftersom Pia inte hade kommit hem än och Marcus var borta på affärsresa. Så vi satt och pratade en stund och jag kände att det gick ännu lättare med tyskan.
Ja, sen kom Pia hem och vi pratade en stund alla tre innan Jessica åkte hem och jag gick ner och lade mig i sängen och sooooooov.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: