malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nionde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Tjenare på er!

Det börjar bli svårt att veta vad jag ska börja med att skriva eftersom det känns som att jag måste säga ej eller något liknande men jag vill inet säga samma sak varenda gång. Jag själv tycker att det blir långtråkigt rätt fort.
Äsch, det kan jag oroa mig över senare.

Imorse sov jag till strax efter nio, gick upp, tog mig en dusch och klädde på mig innan jag satte mig i sängen oc skrev lite på bloggen. När det var klart gick jag upp och åt frukost med Pia och Marcus som fortfarande satt och åt. När frukosten var uppäten cyklade vi iväg till Lisa och Jan eftersom de hade streetparty. De bor nämligen på en återvändsgata så det kommer inga andra bilar än de som bor där. De har som en rondell mitt i och det var där de ade ställt fram några bord som var näst intil fullsatta när vi kom. Efter en stund kom Evelina och Freja fram till mig och Ronja, sa hej och sen frågade om jag kunde leka kull med dem. Då blev Ronja ganska sur, eller ja. Hon sa nämligen: "Jag tycker inte om Evelina och Freja. De vill inte leka med mig, de vill bara leka med dig. Men det får de inte, för du är MIN!"
vad svarar man på det?
Tillslut sprang hon iväg och lekte med dem och jag satte mig en stund med pia och marcus innan pia och jag bestämde oss för att gå in och hämta en kopp kaffe. det var nämligen inet speciellt varmt ute. Det var så att man var tvungen att ha en täckväst, jag fick låna en av marcus, och jag hade även en tjocktröja över mitt linne och min långärmade tröja. Plus en sjal. Knäppt. För precis en vecka sedan gick jag ju runt i bikini och tyckte att det var varmt, bara trettio minuters bilfärd härifrån. Men, men jag klagar inte.
Efter att jag druckit upp kaffet lekte jag en stund med Leo innan jag och Pia satte oss med Ronja, Leo, Evelina och Freja och åt korv inne i Lisa och Jans kök. Sen pratade jag en stund med Jan innan jag gick ut och smakade på Lisas kladdkaka med hallon på(jättegod) och en paj med hallon och något typ philadelphia-liknande på toppen. Jag måste säga att den hade varit god om den inte hade varit så blöt som den var. Tyvärr.

Efter att vi varit där i drygt två timmar cyklade i hem eftersom Leo behövde sova middag, Ronja ville däremot stanna kvar och leka så Lisa skjutsade hem henne kvart i fyra. Vid den tiden låg Pia, Leo och Marcus och vilade och jag satt i soffan i köket och läste tidningen och drack mintte. När jag hade läst tillräckligt bestämde jag mig för att skriva brev så nu har jag skrivit ett riktigt långt brev till mormor som jag ska skicka så fort som möjligt. Jag hade nästan precis skrivit klart det när pia frågade mig om jag ville följa med på bio. Självklart ville jag det så vi åkte allihop till Erlangen och tittade på Wickie auf grosser fahrt blev det. Här är trailern. Dock är den på tyska men ni ser ju lite iallafall vad den handlar om, kanske.
 




Ja, som ni ser handlar den om vikingar och Wickie är hövdingens son. De upptäcker att det det finns en "gudaskatt" och dagen innan de tänker ge sig av för att leta efter den blir hövdingen bortrövad. Wickie blir då utnämnd till hövding och under hans ledning måste de ta sig till förskäcklige Sven där hans far hålls fången. Men det går inet riktigt som de har tänkt sig.
Riktigt rolig film måste jag säga att det var och jag är så glad att jag förstod i princip allt i filmen. Det var något ord som jag inte riktigt uppfattade för att de pratade liet fort men för övrigt så förstod jag allt.

Och just det. Ronja hade popcorn och jag blev så sugen så jag frågade om jag kunde få smaka. Jag tog några stycken och stoppade sedan ett i munnen. Men FY! Det var SOCKRADE popcorn. Och jag lovar, det är inet gott. Jag tyckte verkligen att det var vidrigt. Jag kunde inte ens äta upp de andra så dem lade jag åt sidan. Det betyder att jag verkligen avråder er från att äta sockrade popcorn.

Väl hemma igen lagade jag och Marcus mat medan Ronja gjorde läxorna, Leo lekte och Pia stack ut på en springtur. Ris med köttwok blev det och det blev riktigt gott.
Ja, det var min dag det.
Nu ska jag sova och drömma om de snygga killarna jag såg när vi gick till och från bion. MUMS!

kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: