malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

första oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hallå hallå i stugorna!

Min lördag var faktiskt inte så himla händelserik. Jag vaknade tio över tio, tog en dusch och gick upp och åt frukost. Frukosten bestod av mjölk med Dinos müsli, ett äpple och ett glas apelsinjuice. Därefter följde jag med Marcus och Leo ut på gården eftersom Leo ville testa att cykla utan stödhjul. Självklart glömde jag mobilen och kameran inne i köket. Iallafall så gav an upp efter en liten stund eftersom han tyckte att det var för läskigt och jag gick in och skrev två inlägg på bloggen medan Marcus och Leo tog sig till lekparken vid Leos kindergarten.

När jag hade skrivit klart mina två inlägg kom Marcus och Leo hem och eftersom det var dags för Leo att sova middag så gick de två upp och sov middag. Själv hade jag så mycket energi så jag tog mig ut på en walking/joggingtur på dryga timmen. Skönt var det men jag dröp av svett när jag kom hem. Det gjorde att jag bestämde mig för att inte springa under den varmaste tiden på dagen nå fler gånger..
Väl hemma igen tog jag en snabbdusch och åkte sedan med Ronja till stallet eftersom hon hade en ridlektion halv tre.  Riktigt duktig var hon men jag tycker att han, ridäraren, går så fort framåt. Hon har endast ridit två lektioner och håller redan på att rida utan stigbyglar, trava, rida lätt. Jättemycket på en gång. men men, hon är ju duktig iallafall. (:

Sedan bar det hemåt igen och då blev det lite lättare lunch bestående av rester, frukt och joghurt innan jag stack iväg och storhandlade en massa mat.
När jag kom hem frågade Leo först var jag hade varit och då sa jag att jag hade varit och handlat. Då frågade han vart jag skulle nu och jag svarade att jag inte skulle någonstans. Han frågade återigen var jag hade varit och jag svarade samma sak igen men då blev han ledsen och sa att han hade velat följa med. Han ville följa med mig. Lite skrik och gråt. Jag sa att jag hade ju frågat honom om han ville följa med men att han då hade svarat nej.
Mer skrik och gråt. Jag frågade om han ville hjälpa mig att packa upp varorna och det ville han. Söt unge.

Vi hade nästan precis packat upp allt när Pia kom hem, hon hade varit tvungen att jobba, och då bestämde vi oss för att åka och käka pizza på en restaurang inte så långt hemifrån.
Det blev en tonfiskpizza till mig, en hawaii till barnen, lasagne åt Marcus och en pasta med musslor till Pia. Riktigt gott var det måste jag säga och när vi sedan åkte hem igen passade vi på att tvätta bilen.
Hemma igen ville Ronja titta på film med mig så vi satte oss uppe i Marcus och Pias sovrum och kollade på den nya Barbiefilmen, på tyska såklart, innan jag följde med och läste en saga för Ronja.

Ja, det var min lördag.
Och just det.  Det är den första pktober och vädret är fortfarande så att man kan gå i shorts och linne och tycka att det är varmt. Stört.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: