malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fjortonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Idag gick jag upp och tog ut hästarna vilket var riktigt mysigt. Och det var så fint ute eftersom det var frost på marken. I love it. Jag tog god tid på mig där ute med hästarna eftersom det var otroligt mysigt och det var ju inte direkt igår som jag tog ut dem på morgonen.
Efter att jag varit ute i stallet gick jag in och tog mig en snabbdusch, klädde på mig och åt sedan en frukost bestående av fil och cornflakes. Gud vad gott det var med fil! Jag tycker att det är ganska tråkigt att man inte kan köpa fil i Tyskland. Att det inte ens finns på IKEA tycker jag är lite konstigt med tanke på att man till och med kan köpa kräftor i IKEAs varuhus här i Tyskland. Men men. Jag kanske kan lämna in det som förslag till dem? Vad tror ni, skulle det sälja bra?

Anyway, efter frukosten skjutsade jag pappa till mammas jobb där han tog den andra bilen och jag själv åkte sedan vidare till tandläkaren innan jag åkte till mormor och hälsade på en sväng. Det var otroligt trevligt att få träffa mormor och vi satt och pratade i en timme innan jag var tvungen att åka och hämta Tove som skulle på hoppträning för Lotta Björe.

När vi kom hem bytte vi om snabbt som attan, gick ut i stallet och gjorde iordning Soldier, lastade in honom i transporten och åkte sedan till ridskolan. Hoppträningen gick jättebra. Tove är så duktig och jag måste säga att jag var lite avis på henne när hon red där, på min häst, för Lotta och fick hoppa.
Aja, effter träningen duschade jag Soldier inne i stallet och när vi sedan kom hem fixade jag, Tove och Fanny stallet medan mamma gjorde mat. Körvelkyckling med ris stod på menyn men mamma upptäckte sedan att det inte fanns någon körvel kvar så hon tog någon annan örtkrydda och jag måste säga att resultatet blev fantastiskt gott. Till efterrätt blev det en födelsedagstårta för mig, en Sir William. Heter den så mamma? Den var god men jag tyckte att den var lite för blöt.

Till tårtan fick jag en killepitsch. Det är typ snaps som mamma köpte i tyskland när hon var där. Ett gammalt recept, från andra världskriget tydligen och jag lovar er, det luktade sååå mycket godare än det smakade. Starkt som tusan och det brände ordentligt i halsen. Vad gjorde vi mer? Jo, vi spelade alfapet. Mamma vann och jag kom tvåa. Lite stolt faktiskt. Det roliga var iallafall att pappa och jag försökte hitta på egna ord medan mamma kom med ord som vi knappt visste vad de betydde. haha
Sedan blev det sängen för min del.

Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: