malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

fjärde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Tjenixen!

Nu är det faktiskt inte min lathet som gör att det här inlägget inte kommit upp tidigare, eller jo lite kanske, men den största anledningen är att jag har haft problem med internetanslutningen. Och det har väl inte speciellt mycket med min lathet att göra, eller?

 Men nu till dagens händelser. Jag vaknade av min väckarklocka som ringer fem i sju nästan varje morgon. Lat och trött som jag är tryckte jag på snooze och efter fem minuter ringde den igen. Jag vet att jag tänkte att nu måste jag gå upp men jag klickade på snooze igen.. Jag gick dock upp innan den hann ringa igen, hoppade in i duschen och vaknade sakta men säkert till liv av det svala vattnet.

När jag sedan hade klätt på mig gick jag upp och gjorde frukost och lunchboxar. Min morgonrutin i köket går fortare och fortare, känns det som i alla fall. Men antagligen inte, inte nämnvärt i vilket fall. Efter frukosten fick jag och Leo skjuts till kindergarten, men vet ni vad? Jag kommer inte ihåg vem som skjutsade oss. Minne som en guldfisk va?

Hemma igen efter att jag hade lämnat honom startade jag tvättmaskinen, sorterade min tvätt och packade sedan iordning min väska, gick upp och tittade lite på BBC World News innan jag satte mig i bilen och åkte till min zumba.
Jag måste säga att det jobbigaste med zumban är att hitta en parkeringsplats . Jag lyckades i alla fall hitta en men jag var tvungen att gå i tio minuter , en kvart för att komma till dansstudion. Det var i och för sig inte något stort problem men ändå. Zumban idag var riktigt rolig men jag höll på att bli tokig på all svett som rann överallt. Det är inte klokt vad svettig man blir av zumba. Men det är klart, man är ju i en lite varm dansstudio och man rör verkligen på hela kroppen. Rör på benen samtidigt som man gör rörelser med armarna och arbetar med magen. Väldigt bra träning med andra ord, Och ROLIGT!

När lektionen var slut tvättade jag av mig lite snabbt, bytte tröja och satte på mig mina springbyxor, ett linne och en hoodtröja. Sedan gick jag till arcaden med vattenflaskan i högsta hugg och väl där inne, helt otroligt vilket lokalsinne jag har fått, köpte jag mig en mangosmoothie och lite kokosnötsbitar. Riktigt gott måste jag säga att det var. Sedan gick jag in på lite andra affärer och letade efter vykort och brevpapper. Men inte hittade jag något brevpapper inte, jag måste kolla på fel ställen. Men det allra stördaste är att jag fortfarande inte har hittat ett enda vykort med motiv härifrån. Jag måste till en turistbyrå, de måste väl ha några? Eller har ni några tips?

Efter en timme gick jag tillbaka till bilen, åkte hem och duschade, hängde tvätt, startade en ny, åt en joghurt och bakade sedan en äppelpaj med några av äpplena jag fick av cornelia.  När pajen var färdig cyklade jag och hämtade Ronja och innan vi hämtade Leo åkte vi hem och åt lite mellis. Leo har nämligen utflykt med kindergarten på tisdagseftermiddagar så jag kan inte hämta honom förrän efter fyra.
Vi hämtade honom i alla fall fem över fyra och vi gick då direkt till en lekpark och lekte där i trettio-fyrtio minuter innan vi åkte hem, lämnade Leos väska, bytte hans laufrad till påhängsvagnen och cyklade sedan och handlade. Hemma igen kokade jag potatis och stoppade sweetchili-laxen i ugnen, kokade ärtor, broccoli och dukade sedan bordet. Nästan precis innan maten var klar ringde Pia och sa de att hon skulle komma runt sju eftersom det var så mycket att göra på jobbet. Marcus skulle inte komma förrän efter nio eftersom han hade ett möte. Det blev alltså bara jag och barnen som åt mat. Inte direkt problemfritt eftersom Leo först sa att han ville ha broccoli, tog den största och sa sedan att han inte ville ha den. Jag sa då att jag tyckte att han kunde smaka i alla fall eftersom Ronja hade gjort det. Men han sa” jag vill inte ha broccoli”. Jag frågade varför han tog en så stor om han inte ville ha men han svarade” jag vill inte ha broccoli” och så fortsatte han säga han inte ville ha broccoli. Jag sa ”ät laxen och potatisen nu Leo” men vad tror ni att han svarade? Just det, jag vill inte ha broccoli. Tillslut frågade jag om han ville ha någon mat överhuvudtaget och samma svar igen. Då sa jag att jag inte bad honom att äta den utan laxen och potatisen, och han älskar lax, och även att om han sa så igen så skulle jag skicka upp honom på rummet. Efter en stund sa han det igen och kastade iväg gaffeln. Då fick jag nog och tog upp honom på rummet. Efter en stund sa han i alla fall att han ville ha mat och han bad även om ursäkt, duktigt av en treåring tycker jag. Väl nere igen ville han sitta i mitt knä och jag lät honom göra det och eftersom jag inte ville ha mat överallt matade jag honom. Och gissa vad han åt. Jo, broccolin.
När vi hade ätit upp åt vi äppelpaj med vaniljglas och eftersom Pia fortfarande inte hade kommit hem satte jag på barnen pyjamas. Vi hann leka en bra stund och titta på Tv ina Pia kom hem strax före nio. Hon gick upp och lade barnen och jag gick ut och tog lite luft innan jag gick in igen och eftersom Marcus då hade kommit hem satt vi tre i köket och pratade och planerade en stund innan jag gick ner och lade mig .
Ja, det var väl det. J

Jag hoppas att ni har det bra!
Kram kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: