malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femtonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Denna lördag bestämde vi oss för att åka in till stan en sväng eftersom jag behövde in på apoteket och köpa ett par täckbyxor. Vi hade bestämt att komma iväg på förmiddagen direkt efter frukost, men det var ju inte det lättaste att komma iväg. Det hela slutade med att vi åkte iväg efter tolv. Franzéns blev det första stoppet och jag hittade faktiskt ett par täckbyxor som jag tyckte var både snygga och sköna. Ett par bruna med hängslen och de passar ju faktiskt bra ihop med min blåa tjocka jacka som jag fick av Oma Heidi och Opa Hans-Peter.
Nästa stopp blev parken eftersom det var typ loppis? En massa saker för riktigt billiga priser var det i vilket fall som helst. Vi gick runt där inne ett tag och innan vi åkte till plushuset knäppte jag några kort på Tove och Fanny när de hoppade ner från och jag Tove sprang in på apoteket. Det blev sedan parfymluktande inne på Åhléns innan Tove och jag gick till skoaffären och jag hittade ett par skor som var så sjukt snygga. Snacka om att jag vill ha dem! Ytterliggare ett besök inne på H&M blev det innan vi åkte hem igen. Där fikade /åt vi innan jag och mina systrar fixade ute i stallet innan jag red ut en sväng tillsammans med mamma som sprang i sina nya joggingskor. Som tur var passade dem. Och ni anar inte hur skönt det var att få sitta på en häst som jag verkligen litar på till 100%. Åh, vad jag har saknat min ponny!
Efter ridturen blev det middag bestående av kokospanerad fisk med ris och wok a la mamma. Supergott var det, så det ska jag göra någon gång. Till det drack Tove och Fanny jordgubbsvin och mamma, pappa och jag drack asti. Gotti gott gott.

Ja, det var väl min lördag det.
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: