malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

femte oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hej på er!
Jag har fortfarande inget internet. Vet ni hur mycket det suger? Otroligt mycket skulle jag vilja säga.

Idag vaknade jag i alla fall återigen innan min väckarklocka ringde. Det betyder att jag vaknade typ en timme innan och det är inte det allra roligaste måste jag medge. I vilket fall som helst somnade jag om och vaknade sedan av min väckarklocka, jag tog en snabbdusch, klädde på mig och gick upp och gjorde frukost. Det är inte så mycket som ändrar sig på morgnarna så jag skulle egentligen kunna kopiera det jag skrev dagen innan. Eller något i den stilen.
Anyway, efter frukosten skjutsade Pia  Ronja till skolan och Marcus, Leo och jag cyklade tillsammans till Leo kindergarten. Det gick väldigt bra tills Marcus sa hejdå och det slutade med att han följde med in och sedan gick.
Själv cyklade jag hem , gick ut på en liten promenad och duschade sedan innan jag tog Marcus bil ner på stan. Där köpte jag brevpapper, kuvert, två filmer till priset av en inne på müller. Därefter åkte jag runt ett bra tag och letade efter posten som jag tillslut hittade innan jag åkte till pumas outlet, sport hoffmann och sist men inte minst svängde jag förbi McDonalds och köpte en jordgubbsmilkshake innan jag åkte hem igen.

Hemma hoppade jag på cykeln och åkte och hämtade Leo och Ronja innan vi åkte hem och åt lite mellis, lekte ute i trädgården och lekte tatten. Mellan fyra och halv fem kom Jessica och då åkte vi till Hockypack. ( jag är väldigt osäker på stavningen) Det är i alla fall ett ställe där de odlar tomater, gurkor, paprikor, hallon, björnbär, potatis… Man kan åka dit och plocka en massa grönsaker, man får självklart betala när man åker därifrån men det är ju så mycket godare när man plockar direkt från plantan. Vi lät Ronja och Leo leka en stund innan vi gick och plockade hallon och ägg från några av alla höns som fanns där. Det var inte bara några få kan jag lova, och de var frigående i två stora hägn.

Efter cirkus en och en halv timme åkte vi hem och jag slängde ihop en pyttipanna innan jag stack till stallet för en ridlektion. Det blev en ridlektion för samma tjej som förra gången men denna gång red jag återigen på Jonathan. Snacka om stel häst. Det gick i alla fall mycket bättre än de tidigare gångerna.
Väl hemma igen pratade jag med Pia en stund innan jag gick ner till mig . Så nu sitter jag här och är arg för att mitt internet inte fungerar och skriver i word. Jag tror nog att jag ska titta på en film. Life as we know it blir det:P


Eftersom det här inlägget inte kunde läggas in på rätt dag kan jag berätta att filmen var riktigt bra innan jag postar det. Jag tycker om Katherine Heigl, så rolig. Och att det är Josh Duhamel som är motspelare är ju inte fy skam. J

Kram kram  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: