malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

elfte oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan!

Det här inlägget blir inte jättelångt eftersom jag just såg att klockan är tio i tolv! Vart tog tiden vägen undrar jag?

Idag vaknade jag och var riktigt trött fastän jag sov i nästan åtta timmar, men jag tror nog att jag vaknade under fel del av min sömn. Typ. Iallafall gjorde jag frukost, åt, Marcus skjutsade mig och Leo till kindergarten och sedan gick jag hem igen. Där mötte jag Pia i full färd att packa det sista i hallen. Hon skulle på någonting som jag inte riktigt kommer ihåg vad det var med jobbet och kommer hem imorgon.
Jag gick i princip bara ner i min lägenhet packade handduk och rena kläder i väskan, bytte om och satte mig sedan i bilen och åkte iväg till erlangen för min zumbalektion. Idag parkerade jag på ett annat ställe så jag vart återigen lite imponerad av mitt lokalsinne eftersom jag hittade till dansstudion utan större problem och utan att varken fråga om vägen eller kolla skyltarna. Det enda jag hade att gå på var att leta komma till kyrkan , dock ser man inte så mycket av tornet när man går mellan två höghus.

Efter zumban duschade jag och bytte om där i omklädningsrummet innan jag gick tillbaka till bilen, lämnade väskan och tog med mig min handväska istället. Så från halv tolv till tjugo i tre gick jag runt i erlangen och jag köpte faktiskt några saker. Dock kan jag inte skriva om dem här eftersom det är presenter och det skulle verkligen förstöra om personerna fick reda på det redan nu. Lunch på subway blev det och jag har förresten köpt två nya calling-cards nu. :) Finally.

Tio över tre hämtade jag Ronja och då hade jag varit in på Edeka och köpt kyckling, lök och krydda. Ronja och jag åkte hem, åt en varsin joghurt och sedan hämtades Leo vid fyra eftersom de skulle ha haft utflykt idag, de hade de inte som ni kanske förstod av den meningen. När Leo hade ätit ett äpple gick vi ut i trädgården och lekte. Det blev kull, studsmatta, hopprep, gunga och fotboll innan jag va tvungen att gå i och göra mat. Kyckling med ris och tomat blev det. Enkelt och gott. Ronja sa till och med att det nästan var super-supergott. haha
Efter maten blev det lite Tv-tittande innan jag sa åt dem att de skulle sätta på sig pyjamas om de ville se simsalagrimm( eller vad det heter). Det är deras favorit programm iallafall.
Ronja bytte om själv och jag duschade Leo innan jag hjälpte honom med pyjamasen och vi gick ner och tittade på tv. Jag tänkte att jag kunde städa undan i köket medan de tittade men båda två envisades att jag skulle titta med dem så jag gjorde en snabbstädning innan jag satte mig mellan dem i soffan. Så där satt jag inklämd mellan två barn och tittade på barnprogram.  Varför jag satte på dem pyjamas och så ikväll berodde på att Marcus hade ett kvällsmöte och Pia är ju inte hemma.
Det betyder att det även var jag som fick gå och lägga dem. Heltotroligt att de är så snälla när Marcus och Pia nte är med. När jag säger att de ska gå och lägga sig så lyssnar de och gör det. Visst Ronja säger att hon inte vill men när jag säger att det är så sent så hon måste så gör hon det utan vidare kommentarer. När det är Pia eller Marcus så blir det ganska ofta skrik från hennes sida och det tar mycket längre tid att få henne i säng.
Med Leo är det också lätt när de inte är hemma och idag var det riktigt lätt. Jag sa åt dem halv nio och före nio sov de båda två som två stockar och då hade jag även läst två sagor för Leo och en för Ronja. Söta barn. :)

Det här blev inte så kort som jag hade tänkt. :s
Men men nu ska jag sova.

Kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: