malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

artonde oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan!

Nu är det tredje gången som jag skriver september istället för oktober. Varför?
Klockan ringde sju och jag kände mig faktiskt utvilad och pigg så jag gick upp, klädde på mig, borstade tänderna och gick sedan upp till köket och gjorde frukost. Följde Leo till Kindergarten och när det var klart gick jag hem och bytte om till zumban. Åkte till Erlangen och gick på zumban som var riktigt rolig men jobbig och därefter gick jag in på Wicky en snabbis innnan jag köpte mig en fruktsallad och åkte hem.
Till lunch blev det fruktsallad med joghurt eftersom jag inte alls var sugen på att laga mat. . Jag skrev lite blogginlägg och tittade sedan på ett avsnitt av The Secret Circle innan jag gick och hämtade Leo och Ronja som blev väldigt glada när jag kom.
Vi åkte hem och åt joghurt och frukt(igen) innan vi lekte ute i trädgården. Sophie kom över och lekte med Ronja också och efter att jag lekt med dem i en timme gjorde jag mat. Det blev kokta morötter, brysselkål och maultaschen. Maultaschen är typ som ravioli eller om de heter tortellini. Ni vet de små kuddarna med typ spenat, svamp eller kött i? Dessa maultaschen var jättestora och med spenat i. Jag åt två sen var jag proppmätt. Goda var de iallafall, med ketchup.
Ja, sen kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde på kvällen. Jag vet att jag inte gick och lade mig så sent iallafall.

Kortfattat inläggom min tisdag :)
kram 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: