malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

andra oktober tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Vet ni vad? Jag tog mig en sovmorgon till strax efter tio idag igen. Det är tiktigt skönt att ligga kvar i sängen och sova länge när man kan. Inte ett dugg överskattat tycker jag.

Idag åkte vi till Rothsee i princip direkt efter frukosten som åts runt halv elva. Varför? Jo, därför att det var så himla varmt, återigen. Vid Rothsee låg vi först och solade en stund innan vi bestämde oss för att åka trampbåt. Jag måste påpeka att jag gick runt i bikini och tyckte att det var varmt. Vid trampbåtarna hade de stängt och öppnade inte förrän ett så vi fick vänta. Vi gick då tillbaka till vara handdukar och lade oss i solen en stund till. Marcus tog sig dock ut i vattnet och simmade en bra bit innan han kom tillbaka. Då sa han dock att han hade blivit lite yr av att vattent var så kallt. Inte bra.
Pia och Leo hade förresten gått iväg til trampbåtarna för att boka en åt oss och när de kom tillbaka sa Pia att hon ade bokat en kvart över två. Vi bestämde oss för att köpa någpt att äta så jag följde med henne bort till den "lilla" restaurangen och köpte mat. Det blev currywurst till mig och Marcus, würstschen och pommes till Ronja och Leo och en skinkbaguette till Pia. Efter att vi ätit tog oss till trampbåten igen och trampade runt på sjön i drygt en timme. Jag och marcus började och efter ett tag bytte Pia och Marcus. Då passade de även på att bada, alltså Leo, Ronja och Marcus medan jag och pia trampade. När vi efter en bra stund sedan upptäckte hur mycket klockan var trampade vi tillbaka mt stranden men eftersom vi var en bra bit därifrån gick det inte sådär jättefort fastän vi trampade på som sjutton. Efter en stund bytte iallafall Marcus och Pia igen så det återigen var jag och Marcus som trampade och jag måste säga att efter att ha trampat hela tiden och sedan trampa på riktigt fort så började jag känna av mitt knä när vi nästan var framme. jag tyckte dock att jag var riktigt duktig som trampade hela tiden. Hehe.

Ja, efter att vi stigit i land tog jag och Ronja oss ett bad innan vi lade oss i solen för att värma oss en stund innan vi satte oss i bilen och åkte hem igen. Det var dock väldigt kallt i vattnet innan man hade doppat sig.
haha i bilen somnade Leo efter bara någon minut och sedan somnade även Ronja. Och jag vet inte var det var, men någonting gjorde att även jag slocknade fastän jag visste att det bara var cirkus en halvtimmes resa hem igen.
Hemma hade jag hamnat i något som liknade paltkoma och inte ens sockerkicken från glassen vi åt hjälpte speciellt mycket. Det hjälpte dock väldigt mycket när jag och Ronja hoppade studsmatta en stund innan vi hoppade hopprep. Kommer ni ihåg hur man hoppade ABC? Det var iallafall det vi gjorde och första gången kom vi fram till att Ronja ska gifta sig med Olle. De kommer att bo i ett turkost hus med tolv barn.
Ronja tyckte dock inte om Olle så hon bestämde sig för att börja om från början. Det slutade med ett giftermål med Simon. De kommer att bo i Tyskland i ett grönt hus med tolv barn och fyrtio hästar i ett stort stall där de ska ha en ridskola. Det låterr väl trevligt?

Eftersom Pia och Marcus skulle ut och äte med två kompisar fick jag vara barnvakt på kvällen och det betydde att ja fick laga mat åt mig och barnen innan jag gick upp och lade dem. Maten bestod av köttbullar, ärtor, broccoli, brunsås och potatis.
Att sedan lägga barnen gick jättebra förutom att det tog lång tid för Leo att somna. Både läsa sagor och sjunga fick jag också göra.
När Leo tillslut ahde somnat gick jag ner i vardagsrummet och tittade på Red Rding Hood. Faktiskt en riktigt bra film men jag är ändå lite besviken på den. Dock kan jag inet sätta fingret på vad jag är besviken på. iallfall kom Pia och Marcus hem efter halva filmen så Marcus satte sig och tittade med mig.



japp, det var min söndag den andra oktober här i tyskland.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: