malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

trettonde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Min söndag..
Jag vaknade kvart i elva, duschade, klädde på mig och gick upp och åt frukost runt halv tolv. Vid den tiden hade Marcus, Pia och barnen åkt till ett zoo så jag tog det lugnt och gjorde mig en räkmacka och en cappuccino.
Strax efter ett satte jag mig på cykeln och letade mig fram till Erlangen, cyklade runt där i en och en halv timme och cyklade sedan hem igen. Väl hemma ogen hade klockan hunnit bli kvart över fyra och eftersom jag var både hungrig och kall gjorde jag mig en varm choklad med grädde och åt lite mjölk och havregryn. Med koppen i handen, en filt runt om mig satt jag i en fåtölj när de andra kom hem strax före fem.



Efter kvällsmaten som bestod av potatis, brysselkål, roulader och kantarellsås skypade jag med min älskade familj i två timmar.
Såååååå sköönt att få prata med dem och inte bara skriva. :)
Puss

Kommentarer

  • Papps säger:

    även om tekniken svikta fick vi snacka en bra stund, men trevligast blir det när du kommer hem vid jul. KRAMIZAR <3

    2011-11-15 | 01:09:45

Kommentera inlägget här: