malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tredje november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Idag blir det ett lite kort inlägg eftersom jag skriver det nu under pausen. Jag sitter nämligen här i soffan i lägenheten och tittar på ett program som heter Upps! Och med en sovande Leo i rummet intill. Detta program visar i alla fall en massa roliga amatörfilmer. Sjukt roligt måste jag säga att det är.
Idag gick jag och Ronja och hämtade Leo hos Oma Heidi innan vi gick ut på en långpromenad en bra stund. Vi gick även förbi lekparken en sväng innan vi gick tillbaka hem och åt lunch runt halv ett. Käsespätzle blev det och det är väldigt likt pasta men det är det inte riktigt och så har man rostad lök och riven ost på. Förra gången tyckte jag att det var jättegott men denna gång fick jag lite för mycket ost på och denna ost är riktigt stark så jag tyckte inte att det var lika gott denna gång.

Därefter gick vi ut på en promenad igen, jag, Heidi, barnen, Marcus och Janik. Vi gick på ett av alla berg som finns här nere och efter en stund satte vi oss på en uteservering hos ett café/bar. Det blev en cappuccino till mig och lite annat smått och gott beställdes också in(ut).  Därefter tog vi oss hem till Heidi igen och jag och leo målade lite grann innan vi gick tillbaka till lägenheten. Ronja skulle nämligen sova hos farmor och Marcus hade åkt för att hälsa på en kompis så jag fick lägga Leo själv. Promenaden var trevlig och han är så himla söt ibland. Han fick äta lite, vi lekte en stund och sedan fick han hoppa i säng. Och nu sitter jag här och väntar på att Marcus ska komma hem så vi kan titta på Black Swan.



kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: