malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tolfte november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Tjenixen!
 
Min lördag var ganska händelselös tills det blev kväll/natt dvs så därför kommer jag bara att berätta om det.

Jag vaknade runt halv elva, gick upp, åt frukost. Lekte lite med barnen. Tog en springtur vid tre och därefter hoppade jag in i duschen, klädde på mig, sminkade mig, fixade håret.. Allt tog ganska lång tid men tillslut var jag klar och satte mig i bilen och körde till Nürnberg. När jag skulle svänga av autobahn fick jag dock träna på att hitta dragläget i tjugo minuter innan jag kom av. Det är verkligen ett bra ställe att träna på att hitta dragläget här i tyskland med alla sina bilköer. Tjugo minuter för att åka drygt en kilometer....

Anyways, när jag har parkerat bilen utanför ett l'genhershus och stigit ur bilen inser jag att jag har tappat bort nyckeln. Så jag och Natalie letade som tokar efter den ett bra tag tills en man kom ut från trappuppgången intill och hjälpte ss att leta. Tillsut hittade jag iallafall nyckeln under passagerarsätet och då sa mannen att det var tack vare något helgon.
 Utekvällen fortsatte sedan med lite mat eftersom jag inte hade ätit och efter en bra stund letande stannade vi och åt Döner Kebab. Där frågade han som jobbade där om vi skulle ut på kvällen. Han sa att vi var riktigt snygga och sa sedan att om vi väntade i trettio minuter till han slutade så kunde han skjutsa oss och följa med oss. Natalie sa då: Åh, vilken god mat.
Innan vi gick frågade han än en gång om vi inte kunde vänta , i tio minuter nu, men då körde vi på att vi skulle hem först.
Väl på klubben kom vi in gratis eftersom vakten sa att "de snygga svenskorna är våra gäster." Tyvärr hade klubbarna bara öppet till tolv denna kväll eftersom det var feiertag i söndags och då fick de inte spela musik efter tolv.

Riktigt kul var det iallafall och vi dansade den tid vi var där. Därefter blev det tunnelbana on till stan där vi efter cirkus en timmes vandring  på stan blev det en sväng in på mcdonalds och därefter gick vi tillbaka till lägenheten där Natalie bor och jag satte mig i bilen och åkte hem. Hemma gick jag och lade mig och somnade på en gång, 03.20.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: