malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugotredje november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Min onsdag var låååååååång.
Den började med att jag vaknade och tvungen att rulla ur sängen och ner på golvet för att komma upp. När jag satt uppe och åt frukost höll jag på att somna sittande så jag längtade verkligen efter att få gå och lägga mig igen, men det kunde jag inte göra eftersom Ronja inte mådde så jättebra och därför skulle vara hemma från skolan.
 Helt ärligt, det sämsta/värsta med barn är att när de blir sjuka så måste någon ta hand om dem eftersom de inte an göra det själva.
Oj, vad hemskt det där lät. Det är verkligen inte så att jag inte vill vara med dem men det var ju just typiskt att det var just samma dag som jag verkligen ville gå och lägga mig igen. Jag hade även planerat att ta mig ut och springa men det rann ju också ut i sanden.
Anyway så fick Ronja gå upp och lägga sig i sin säng och lyssna på en saga på sin bandspelare. Vad heter det?hörbok? Nej, så kan det ju inte heta. Eller? Tillbaka till poängen, jag plockade undan efter frukosten och lade mig sedan i soffan och jag somnade på en gång. Dock vaknade jag med ett ryck en halvtimme senare då Ronja skrek som en galning:"MAAALIIIN!!"..."MAAALIIIN!!".."MAAAALIIN!!". Jag frågade hest och sömndrucket vad det var och hon svarade, som om det var självklart, att bandet var slut och att man var tvungen att byta sida. Elaka Malin frågade om hon inte kunde byta själv, men det kunde hon inte. Så jag reste mig mödosamt upp och mumlade irriterat för mig själv hela vägen upp för trappan. Efter att ha somnat en gång till blev jag den här gången väckt av att brevbäraren plingade på dörren blev jag ganska pissed off och helt ärligt så ville jag bara smälla igen dörren i ansiktet på honom, men det var den snygga brevbäraren så det kunde jag ju inte göra.
När jag hade skrivit på att jag hade mottagit ett stort spelade jag och Ronja spel, åt lunch och sedan skjutsatde jag henne till Sophie som hade födelsedagskalas innan jag hämtade Leo. Egentligen skulle hon bara ha varit där och fikat men eftersom hon  inte var speciellt dålig fick hon åka med dem till badhuset och alltså vara med på hela kalaset.
Leo och jag lekte, läste, cyklade och dukade fram kvällsmat. Det blev typiskt tyskt och alltså brotzeit. Och ja, därefter åkte jag till min tyskalektion som faktiskt var riktigt rolig denna dag.
Dock var det inte lika roligt när jag kom tillbaka  till bilen. Seriöst, 5,40 Euro för att ha parkerat i 2 timmar och 5 minuter. Inte kul...
När jag kom hem blev jag dock på ett riktigt bra humör när jag fick chatta lite med Zandra och Evelina! (:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: