malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugosjunde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Sunday bloody Sunday!
Fråga mig inte varför jag kom att tänka på den men det gjorde jag.
Jag sov bort även halva denna dag men när jag väl vaknat stack jag nästan på en gång till Natalie och Nürnberg.
Efter att jag ätit min goda frukost dvs. Havregryn, mjölk och Pink Lady-äpple. Mumma.

Det ser inte gott ut men det är det. Jag lovar!

Anyway, I nürnberg gick jag och Natalie på en promenad innan vi besökte Christkindlmarkt. Snacka om mycket folk och glühwein och korv och nötter och choklad. Efter ett snabbt stopp på McDonalds blev det balettföreställning eftersom Natalie hade fribiljetter. Hänsel und Gretel var det (Hans och Greta, om ni inte förstod det)  Jag måste säga att de var riktigt duktiga, de som dansade.


Efteråt blev det tunnelbana tillbaka till Natalie och där var vi sedan tvungna att säga hejdå och det var egentligen ingen av oss som ville det men vi var ju tvungna.

Väl hemma åt jag lite fruktsallad, en smörgås och ett ägg till kvällis innan jag försökte titta på sändningarna från globen på weben men det gick inte alls eftersom sändningarna pga rättighetsskäl inte kan visas utanför Sverige. Det suger riktigt mycket eftersom de inte visar det på någon av kanalerna här i tyskland.
Jag somnade iallafall tidigare än vanligt denna kväll vilket verkligen behövdes.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: