malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugosjätte november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

lööööördag!

Jag sov typ bort halva dagen och när jag väl hade vaknat blev det frukost och sedan åkte jag iväg och handlade lite frukt och grönt i grönsaksståndet uppe vid stora edeka.
När jag kom hem igen värmde Marcus soppa till sig och barnen. Själv tog jag ett äpple eftersom jag inte var speciellt hungrig. Inte så konstigt med tanke på att jag ätit frukost lite drygt en timme tidigare. Just ja, det glömde jag ju att säga också. Pia åkte till Dortmund med jobbet tidigare på förmiddagen så därför tog jag han om barnen i någon timme efter att vi ätit lunch så Marcus kunde ta sig ut på en joggingtur. Själv lekte jag tjuv och polis i trädgården med barnen och det tyckte de båda om kan jag lova. De blev riktigt sura på mig när jag efter 1,5 timmes jagandes sade att vi var tvungna att sluta. Jag skulle nämligen ut till stallet igen och provrida den andra hästen, Ricky.

Dock blev det ingen provridning eftersom han krånglade så mycket när den andra medryttaren red så när hon väl fick som hon ville var han helt dyngsur i svett och de frågade då om det gick bra att vi planerade in en annan gång.

Efter en dusch, påklädning, sminkning och lite pytt i panna-ätande åkte jag sedan till Natalie i Nürnberg. VI tig oss ner på stan och klockan åtta tittade vi på en musikal. Jag måste säga att den faktiskt var bra men i början av den var jag väldigt kritiskt. Många låtar som har fastnat på hjärnan nu också. " hast du schon gehört? Hast du schon gehört?"
"Seit Christa hier ist... Seit Christa hier ist"
Musikalen hette Christa och är specialskriven för Nürnberg. Den utspelade sig i Nürnberg strax efter det trettioåriga kriget och huvudpersonen Christa kommer efter en mycket svår tid med mycket sorg till en präst som tar hand om henne som om hon vore hans eget barn. Christa predikar om Guds vilja och säger bland annat att Gud inte bryr sig om vilken tro vi har eftersomd et bara finns en Gud och det är honom vi ska tro på, typ. Självklart får hon folket emot sig och det blir en himla soppa av allt. Men, men den var sevärd tycker jag. Dock tycker jag att de skulle ha sänkt tonarten en aning på vissa ställen för det blev lite för högt för några. 



 sedan blev det iallafall en utgång på det! Sjuuukt roligt! Dock var det lite tråkigt att musiken inte var jättebra inne på klubben. Den blev liksom alladeles för tjatig efter några timmar.
Men åh så kul jag har tillsammans med Natalie! Krampanfall i magen ett antal gånger på grund utav alla skrattattacker.
När vi gick tillbaka till Natalie's place vid tre hade vi båda riktigt ont i fötterna av allt dansande. Men det var det värt.

Jag kom iallafall inte i säng förrän strax före fem och då somnade jag på en gång kan jag lova.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: