malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugonionde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Först och främst måste jag säga att det börjar bli riktigt drygt och enformigt med mina rubriker. Tycker inte ni också det? Det gör det ju i och för sig mycket lättare att gå tillbaka och se vad jag gjorde just den och den dagen, men ändå. Lite tjatigt och tråkigt tycker jag nog att det är .

Även denna tisdag tog jag mig en tur i Erlangen efter min zumba och en butik gjorde mig verkligen på bra humör. För det första stod det "SALE" med stora bokstäver på skyltfönstren och där inne hittade jag först en massa skor till bra priser men jag hittade inga som jag riktigt fastnade för tills jag kom till dessa sköningar.
 
Jag måste erkänna att jag ville köpa dem! Men, det gjorde jag inte eftersom jag stod där och funderade över hur ofta jag kommer att använda dem och sedan insåg att det kanske inte skulle bli så ofta som jag vill. Men seriöst, jag har velat ha ett par blåa pumps ett bra tag och jag älskar den höga klacken! och helt ärligt så vill jag nu nästan åka tillbaka och köpa dem på direkten.

Ett annat plagg jag hittade var ett par jeans som gjorde mig på ett superduperbra humör. För det första är de grymt snygga. För det andra tyckte jag själv att jag fick en snyggare rumpa i dem och detaljerna bak på rumpan är riktigt snygga, Och så sist men inte minst, eller jo. Jag kunde ta en storlek mindre! I like it like it! Och en bonus var att de var nedsatta i pris så de kostade "bara" 22,95 Euro men det tyckte jag var ett bra pris för dem. och när Ronja senare såg dem ville hon också ha sådana. Haha

För att byta samtalsämne:Hur kan det få plats så mycket mat i en thai take away- förpackning? Jag får inte ihop det om jag ska vara ärlig, och då har jag ändå gått Nv. Det är illa!

Just det, vet ni vad jag har gjort mer idag? det var riktigt halt ute idag så när jag hade lämnat Leo på dagis och hade gått hem igen tänkte jag att jag skulle hämta vattenflaskan som jag hade glömt i bilen innan jag gick in. Vad tror ni att jag gör? Jo, halkar och sätter mig pladask på rumpan mitt där på uppfarten och grannen tvärs över var ju såklart ute och skrapade rutorna på sin bil... Hm, lite öm men ingenting värre iallafall.

Barnen och jag tog oss ut på en cykeltur och kollade på en massa fina trädgårdsbelysningar i trädgårdarna innan vi åkte hem, åt mat och sedan pysslade julpyssel. Vi målade bland annat julgrans-ljuslyktor, änglar och två trägranar i det lite större formatet.

Åh, jag höll på att glömma. Igår när jag tittade på Glee sjöng de låten"animal" och jag har haft den på hjärnan sedan dess. Så jag sitter nu här och skriver detta inlägg som egentligen inte har någonting viktigt att meddela och lyssnar på Animal med Neon Trees för sjuttioelfte gången idag. haha

 

Nu ska jag nog faktiskt gå och lägga mig i tid för en gångs skull.

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: