malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugofjärde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Jag måste verkligen börja lägga mig tidigare på kvällarna!
Idag var jag återigen tvungen att rulla ur sängen för att ta mig upp och alltså om man inte ens piggnar till av att ramla ner på golvet med en duns, då är man trött! 
Att en kopp kaffe inte väcker mig, det är jag inte lika förvånad över, det är inget ovanligt. Den raska promenaden på tjugo minuter som jag tog efter att ha lämnat Leo fungerade inte heller speciellt bra. Vill ni veta vad som verkligen väckte mig och gjorde mig på ett betydligt bättre humör än det jag vaknade med?
Äh, ni behöver inte svara för jag tänker berätta det i vilket fall som helst. Halv elva träffade jag nämligen Karin, en kvinna som hört av sig angående min reitbeteiligung-lapp. Hon var en otroligt trevlig kvinna och hästen var så söt. Han är en 157-160 cm hög 4,5-årig American Paint ( här har ni bilder ) och han är så himla lik både Soldier och Herta på så många vis. Det enda "problemet" med honom är att krin rider western på/med honom. Och western har jag ju aldrig ridit mer än det lilla då jag lattjat runt tillsammans med Tove och Sandra. Tror dock inte att man kan kalla det för western, men men.
Jag blev iallafall kär i hästen och Karin var verkligen jättetrevlig. Och vet ni vad? Hon har släkt i Sverige! Och hon säger att jag är en kopia av hennes kusin, både sättet jag pratar på och hur jag ser ut. Det måste verkligen vara någonting med dubbelgångare och Tyskland! :s

När jag sedan hade hämtat barnen blev det en massa lek här hemma i trädgården innan vi åt chickensticks och ris till middag. Eftersom Pia och Marcus är ute nu ikväll så har jag haft barnen även på kvällen och de var ofattbart lätta att få i säng ikväll! Inte för att de brukar vara svåra att få i säng men jag brukar iallafall få lov att lirka lite grann innan det går. Idag on the other hand sov de som stockar halv nio båda två. Jag tror tom att Ronja somnade runt åtta, jag är inte riktigt säker eftersom jag låg inne hos Leo och läste en saga och när jag sedan gick till henne kvart över sov hon som en stock med tänd lampa och allt. Så jag gick tillbaka och låg hos Leo tills han somnat och gick sedan ner och satte mig här i vardagsrummet. Loggade in på skype och har sedan väntat på att min kära familj ska logga in någon gång men än har de inte gjort det. tror dock att de inte kommer att göra det heller eftersom klockan redan är tio i elva.

det blir nog sängen för mig strax alltså.

Just ja, jag bara måste dela med mig av den här reklamen. den kommer typ hela tiden och jag HATAR den. Det är i och för sig inte alltid för strumpor, men det är samma röst, samma kvinna i slutet och JAG BLIR TOKIG!!

 

Puss och godnatt!

Kommentarer

  • papps säger:

    hoddo men du hade en halvmåne i ditt skypemoln å så svara du inte heller :P

    2011-11-25 | 19:55:17

Kommentera inlägget här: