malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tjugofemte november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Rullade presic som tidigare dagar denna vecka ur sängen och ner på golvet när klockan ringde för tredje gången. Försökte att kvickna till med en kopp kaffe men det gick inte, då tänkte jag att jag skulle ta en liten tupplur när jag hade lämnat Leo på kindergarten. Dock blev det inte riktigt så. Leo stannade hemma denna dag eftersom han inte ville till kindergarten och dessutom väldigt snorig. Pia skulle jobba hemifrån så det var inte något stort problem.
Leo satte sig efter frukosten vid TV:n, Pia stack ut på en joggingtur och jag själv lade mig i soffan vid Leo och somnade nästan på en gång. 

Klockan tio var jag sedan åter i stallet och provred denna gång en annan häst. Ett femtonårigt halvblodssto, tävlat både hoppning och dressyr. Jag kan säga direkt att det är ingen häst som jag själv skulle köpa men det är en mysig häst och hon var riktigt roli att rida. Stel till en början men efter lite uppvärmning och mjukgörande gick det finfint. Men man kunde verkligen märka att det var ett sto må jag lugnt säga.
Anyway, så ska jag börja rida henne någon eller några gånger i veckan. Roligt, roligt!

Efter att ha kommit hem och bytt om tog jag med mig Leo och handlade lite köttfärs innan vi hämtade Ronja och när vi sedan kom hem gjorde jag spaghetti och köttfärssås. Pia hade nu åkt till jobbet eftersom de behövde henne där så jag tog med mig båda barnen på laufrad respektive roller och så tog vi oss till svenska skolan som började klockan tre. När den var slut rollade/sparkcyklade vi oss först till Edeka där Ronja fick en tidning eftersom jag hade gett en till Leo tidigare när vi var och handlade.

Hemma blev det spaghetti och köttfärssås(igen) till middag och efter att jag och Pia städat undan en massa i köket blev det skype med min underbara familj i någon timme. :)
Ja, det var min fredag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: