malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

tionde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Halloj!

Denna dag började som vanligt, med det enda undantaget att jag faktiskt inte behövde sparka mig själv ur sängen. Efter att Leo hade lämnats vid dagis åkte jag och handlade lite innan jag åkte hem och bytte kläder för att sedan sätta mig i bilen och åka till Nürnberg.
Väl i Nürnberg satte jag kurs mot Black Bean där jag köpte en cappuccino innan jag gick runt på stan i lite drygt två timmar. Jag var även in i St. Jakobs-kyrkan och där tände jag bland annat tände ljus och knäppte kort.

Jag har hittat så många skor som jag vill ha, bara så att ni vet.
Halv ett träffade jag Natalie utanför VaPiano och vi gick därefter till en/ett restaurang/café och käkade lunch. Riktigt gott var det och man fick precis lagom mycket för en lunch. Jag tog en Tapas-någonting. Gott var det iallafall och såhär såg min tallrik ut:


och såhär såg Natalies ut:


Just det, det har jag ju inte sagt. Natalie är också från Sverige och jobbar just nu som Au Pair i Nürnberg. Hon rä en riktigt trevlig tjej måste jag säga och jag tycker nog att vi faktiskt har en hel del gemensamt. Väldigt många egenskaper i vilket fall.

Ja, efter den mycket trevliga och roliga lunchen, som vi friskt och alldeles för fort pratade oss igenom åkte jag tillbaka och hämtade Leo och Ronja. Vi åt apelsinris till mellis och därefter cyklade vi runt en stund, cyklade till Edeka och köpte paprika och så fick de en varsin tidning av mig. Sedan tog vi oss till en lekplats där vi stannade en stund innan vi cyklade hem igen och jag lagade mat. Kycklingwok med paprika, bönor, lök, soja, sweet chili, thai curry... och ris till det. Riktigt gott tycker jag faktiskt att det blev också.
:)

Och ja, just nu sitter jag och tittar på BAMBI-galan 2011. Jag vet inte riktigt vad det är egentligen men det är trevligt och väldigt bra för tyskan iallafall, men det är skapligt jobbigt när typ Gwyneth Paltrow pratar eftersom man hör henne och samtidigt en tysk kvinna som översätter vad hon säger. Det stör mig mycket mer än när det är dubbat måste jag säga. Men tillbaka till BAMBI, de delar ut priser till skådespelare, artister, filmer..

Nej, nu är det paus så nu ska jag borsta tänderna och sedan blir det nog faktiskt sängen för nu är jag tröööööött.

Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: