malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

Sjuttonde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan svejsan! Det här inlägget kommer inte att bli det längsta ni har sett eftersom jag just nu skriver det på mobilen. Min torsdag var faktiskt ganska händelserik. Den började i princip som vanligt fast idag skjutsade jag ronja till skolan efter frukosten och leo stannade hemma eftersom oma och opa är här och hälsar på. Senare på förmiddagen gick jag, oma heidi och leo ut på en promenad. Leo på sin laufrad och vi andra två gick. Vi tog en paus vid en lekplats, gick sedan och handlade och gick sedan hem igen. Hemma satte vi jag mig med en kaffe i soffan och läste tidningen innan jag gick och hämtade ronja vid skolan vid ett. Men snacka om att hon kan vara seg på att komma ut. Jag gick liksom dit lite tidigare eftersom de får sluta lite tidigare ibland men hon kom inte ut förrän tjugo över. Segt att stå där och vänta. Jag kan säga att jag inte avundas pappa eller mamma de gånger de har stått och väntat på mig efter skolan. Men men. Ronja och jag tog och åt lunch innan vi cyklade till hennes sport. Hon har nämligen börjat på en sån här "efter skolan-grej" jag kommer verkligen inte på vad det heter på svenska. Iallafall så är det jättenära och tar bara någon minut att cykla. Och vet ni vad? Han som håller i det var jättesnygg och ungefär i min ålder. I like it. ;-) Iallafall. Jag lämnade ronja, cyklade hem och väckte leo som sovit middag, gav honom en joghurt och åkte sedan och hämtade upp ronja. Vi stannade så lekplatsen intill i drygt en timme innan vi sedan cyklade hem igen och återigen var det folk som trodde att jag var deras mamma. Det stör mig måste jag säga... Att de tror att jag är mamma till leo har jag ner förståelse för. Vi är ju båda blonda och det skulle ju egentligen inte vara ovanligt om det var så. Men till ronja? Där förstår jag inte hur de tänker. Hm, nu blev jag lite putt. Till kvällsmat blev det i vilket fall som helst min lasagne och jag fick mycket beröm för min matlagning. Kul tycker jag. Ja och sedan på kvällen satt jag vid datorn en stund samtidigt som jag tittade på high school musical 3 och chattade med zandra. Sedan var klockan så mycket att jag inte orkade skriva det har inlägget så jag gick och lade mig och sov istället. Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: