malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjunde november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

tjenixen!

Min måndag startade med ett marathon; nämligen att ta sig upp ur sängen för att gå upp och göra frukost. Höstlovet är ju slut nu och det var verkligen sjukt jobbigt att gå upp strax efter sju. Jag lyckades iallafall och väl uppe klädde jag på mig innan jag sprang upp och gjorde iordning frukost och lunchboxar till barnen. 

När jag och Marcus hade lämnat Leo på hans nya Kindergarten gick jag ut på en liten promenad. Att Leo är i en ny kindergarten beror på at de ska renovera byggnaden där de egentligen ska vara. Så det är inte en ny grupp utan bara nya lokaler. Det är förresten på samma ställe som Ronjas fritids så det är superbra för mig. Nu kan jag hämts båda två samtidigt. :)

Efter promenaden gick jag hem, tryckte igång tvättmaskinen och satte mig i soffan med datorn i knät en stund. Sedan ringde det på dörren och där stod brevbäraren med posten och ett paket till mig. Paket från mamma! Snacka om att jag blev glad! :) 
 

Efter att ha läst lite i tidningen hängde jag tvätten, städade lite nere hos mig, lagade lunch och föreberedde middagen som skulle bli minestronesoppa. Cyklade till Edeka oh handlade lite innan jag cyklade hem och tittade lite på "This is it" innan jag cyklade och hämtade Leo och Ronja vid två.

Vi cyklade hem, åt mellis och rollade sedan ner på stan. Och herregud vad jag höll på att bli tokig på dem båda idag.Bland annat: När jag sa åt Leo att åka så stannade han och när jag sa stanna så åkte han.
På stan fick de återigen åka karusell och sedan red en man på en vit häst igenom staden med ett följe av hur många barnfamiljer som helst. Och i princip alla höll i en lykta. Det är tradition att denna ritt genomförs och cet är till minne av "Sankt Martin". Jag vet typ inget om honom förutom att han är ett helgon. Jag måste ta reda på lite mer om honom.

Efter prat med Lisa och hennes mamma åkte vi hem och åt. Soppan blev god men makaronerna var lite stora så de sög upp det mesta av soppan. Lite missnöjd blev jag men alla tyckte att det var gott iallafall. :)

Senare pratade jag i telefon med Min morbror och mina kusiner och åt svenskt godis(det var så gott) innan jag tillslut gick och lade mig i min säng och somnade på en gång.

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: