malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

sjätte november tjugohundraelva

Kategori: Au Pair

Hejsan!

Idag låg jag och drog mig i sängen bra länge innan jag slutligen gick upp och åt frukost tillsammans med de andra runt halv elva. Därefter läste jag tidningen, vilket tog en bra stund, innan jag tittade på när Marcus bytte till vinterdäck på bilen. Därefter stack jag ut och sprang i drygt en timme. Fy fan vad jobbigt det var att springa idag. Helt sjukt!
Iallafall så duschade jag och cyklade sedan ner till stan och mötte upp Pia, Marcus och barnen. De åkte karuseller och vi gick runt och tittade i alla stånd som fanns där. Det är nämligen marknad just nu. Det är till minne av något helgon. Jag tror att det var Martin men jag är inte riktigt säker.
Jag gjorde iallafall kvällsmaten senare och det blev fläskfilé med kantareller i ugn och potatis. Riktigt gott måste jag säga att det var, men det slog inte mammas fläskfilé.
Och ja, sedan sprang jag ner och satte mig vid tv:n framför MTV European Music Awards och där sitter jag fortfarande.
Jag har även skypat med min älskade familj hemma i Sverige en stund. Ja det var min dag.

Puss och kram på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: