malinjennybirgitta

Mitt Au Pair-år i Tyskland.

nittonde november tjugohundrelva

Kategori: Au Pair

Jag är ju så seg på att skriva mina blogginlägg iböand så här kommer ytterliggare ett lite försent..

Idag sov jag till elva och efter att inte ha gjort speciellt mycket i fyra timmar åkte jag sedan till Fürth där jag mötte och hämtade upp Lora. Vi begav oss till Nürnberg där vi bland annat gick på bio. Det blev två kortfilmer i 3D med stolar som rörde sig och pizza på det. Lora hade riktigt roligt åt servitören eftersom hon fick för sig att han tyckte att jag var snygg. Jag tyckte däremot att det var lite roligt att han frågade mig varfifrån jag kom när jag hade beställt något att dricka. Och ja, jag kan hålla med om att han stannade till vid vårat bord lite för ofta och att han tittade dit mest hela tiden men ändå. Jag hävdar att det är för att jag är svenska. ;)
Efter en drink, kaffe och glass på ett café som var lite för kallt skjutsade jag hem henne innan jag själv åkte hem.

Hemma var Titti, Micke och barnen på besök. De hade ätit middag med Pia, Marcus och barnen. Så det blev lite talk med dem innan jag gick ner och lade mig och sov. sköööööööööönt var det!

puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: